کد خبر: 334397
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
برگزاری جلسه هم‌افزایی طرح کانون مدرسه

معاونین پرورشی نواحی ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی و مسئولین مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی در جلسه هم‌افزایی بین دستگاهی به تببین و بررسی چگونگی اجرای بهتر طرح کانون مدرسه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جلسه هم‌افزایی طرح کانون مدرسه با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون، علی مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاونین پرورش ادارات نواحی هفتگانه و تبادکان مشهد، معاونین فرهنگی و اداری مالی کانون، کارشناسان و مربی مسئولین مراکز کانون پرورش استان در محل اداره کل کانون پرورش فکری برگزار شد.

برگزاری جلسه هم‌افزایی طرح کانون مدرسه

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: یکی از مصادیق هویت دینی و تاریخی ما توجه به زندگی و سیره ائمه است بخصوص حضرت زهرا (س) که نگاه مادرانه و دغدغه‌مند مربیان کانون برگرفته از الهام‌بخشی سیره و زندگی ایشان است. مدیر کل کانون افزود: نگاه پرورشی و پرورش دادن خلاقیت و استعدادهای کودکان و نوجوانان یکی از وظایف کانون و آموزش و پرورش است که از گذشته بوده و همچنان ادامه دارد ولی کودک و نوجوان امروز با توجه به ظهور تکنولوژی و فناوری‌ها نیازهای متفاوتی دارد که باید بدان توجه کنیم. ایشان با اشاره به نیاز هویتی نسل امروز گفت: پرداختن به مسائل بازیابی هویت غنی دینی - تاریخی برای نسل امروز با استفاده از ابزارهای جدید ضروری است بخصوص که در این شهر متخصص حوزه‌های AR ,VR و ... کم نداریم و اهمیت توجه به این مهم بر عهده ما به عنوان متولیان حوزه کودک و نوجوان است. زره‌ساز با اشاره به دغدغه‌مندی مقام معظم رهبری در مورد نسل جدید گفت: ایشان به ادبیات و هنر اشراف دارند، در خصوص استفاده از ابزار هنر در انتقال مفاهیم هویتی به نسل جدید تاکید داشتند و این مسئولیت بر عهده ماست که این مهم را تحقق بخشیم. وی با اشاره به ابزار کتاب به عنوان محمل اصلی فعالیت‌ها در کانون اعلام کرد: در کانون بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری داریم که با محور کتاب انجام می‌شود و در طرح کانون مدرسه این فرصت دیده شده است که آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری از ظرفیت هم‌افزایی بین دستگاهی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و پرورش فرهنگی، ادبی و هنری نسل امروز بهره‌مند شوند.

برگزاری جلسه هم‌افزایی طرح کانون مدرسه

علی مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی از تعامل موثر بین کانون و آموزش و پرورش گفت: فرصت آشنایی با کانون حداقل ظرفیتی است که می‌تواند در این طرح برای دانش‌آموزان تحقق یابد. ایشان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود: با توجه به تخصص و رسالت کانون در کتاب و کتابخوانی باید به بررسی و استفاده از ظرفیت موجود پرداخت چرا که کانون در این حوزه با توجه به ابزارهایی چون فیلم، پویانمایی، بازی و سرگرمی و سایر فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری توانسته است مخاطب را جذب و پایدار سازد. وی تاکید کرد: ضروری است سرفصل جدیدی در مدارس ایجاد کنیم و آن تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد چرا که ما هر دو در یک عرصه مشغول خدمت هستیم و بهتر است از این ظرفیت به نحو احسنت بهره ببریم. ایشان با اشاره به طرح کانون مدرسه گفت: اولین و مهمترین آورده این طرح شناسایی اعضای فعال و سپس نقش کنشگری آنها به عنوان یاران مدیران مدارس است چرا که بسیاری از فعالیت‌های مدارس به دلیل مشغله بسیار مدیران عمق نمی‌یابد و با حضور این اعضای فعال در مدارس، برنامه‌ها و فعالیت‌ها می‌تواند به دلیل تمرکز اعضای فعال بر فعالیت‌ها و برنامه‌ها عمق بیشتری یابد.

برگزاری جلسه هم‌افزایی طرح کانون مدرسه

محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی کانون استان با اشاره به شیوه‌نامه طرح کانون مدرسه گفت: کانون پرورش فکری به دلیل تنوع فعالیت‌ها و تخصص در ارائه شیوه‌های خلاق ارائه محتوا می‌تواند در طرح کانون مدرسه بازوی معاونین پرورشی باشد. وی افزود: طرح کانون مدرسه با ۵ محور اصلی ایمان، هویت، امید، نشاط و خردمندی در جهت دستیابی به هدف پوشش حداکثری و پایدارسازی دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی کانون تهیه و اجرا می‌شود. بزم‌آرا در خصوص شیوه اجرای طرح گفت: سال گذشته مسئولیت طرح بر عهده مدیران مدارس بود ولی امسال اعضای فعال کانون در مدارس مسئول اجرای طرح هستند و مسئولیت اجتماعی به این اعضا سپرده می‌شود که جزء نقاط قوت این طرح می‌باشد. همچنین امسال مقطع متوسطه اول نیز به طرح اضافه شدند که فعالیت‌های خاص نوجوانان در مراکز را با توجه به محتوای کتب آموزشی دریافت می‌کنند. معاون فرهنگی استان اشاره کرد: این طرح به عنوان فرصتی است که هم می‌تواند منجر به توانمندسازی معلمین پرورشی شود و هم مشارکت حداکثری کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و فعالیت‌های متعدد کانون و آموزش و پرورش را در پی خواهد داشت و آنچه حائز اهمیت است استمرار حضور دانش‌آموزان در کانون پرورش پس از اتمام طرح است.

در خاتمه زهره معماری‌نسب کارشناس مسئول فرهنگی استان به عنوان دبیر طرح کانون مدرسه استان معرفی شد، معاونین پرورشی نواحی ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی و مسئولین مراکز مشهد نیز ضمن معرفی خود به بررسی و طرح چگونگی ارتباط و تعامل موثر پرداختند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =