مربی کانون باید با رفتار حرفه‌ای کاری کند که بچه‌ها خاطرات خوبی از کانون داشته باشند

بهزاد دارابی، مدرس دوره‌ی آموزشی«مخاطب شناسی کودک ونوجوان (مهارت اداره کارگاه)» ، ویژه‌ی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز ضرورت شناخت ویژگی‌های دوران کودکی و فعالیت حرفه ای مربی را عامل خاطرات خوب بچه‌ها از کانون دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این مدرس که قریب ۵۰ سال است به صورت نزدیک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط است و حدود  ۲۰ سال است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره های بدو خدمت و تکمیلی در سراسر کشور اجرا کرده و بازدیدهایی را از قریب ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی، هنری کانون در کشور داشته و تجربیات بسیاری از مربیان را مشاهده کرده است خطاب به مسوولان و مربیان فرهنگی کانون البرز گفت در بازدیدهایم از مراکز کانون بسیار دقت کرده‌ام که مربی‌ای که بچه‌ها با ذوق و شوق به سمت او می‌آیند چه ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری داشته و این ویژگی‌ها را به عنوان سوغاتی از استان‌های مختلف گردآوری کرده و در اختیار شما خواهم گذاشت.

این متخصص در ادامه مربی گری را با دیگر مشاغل مقایسه کرده و افزود شغل مربی‌گری نوعی خدمت داوطلبانه است و انگیزه‌ی افراد نباید تنها انگیزه‌ی مالی باشد و افزود  یک  مربی کانون باید  ساعت‌ها برای هر فعالیتی که قصد اجرای آن را دارد فکر کند و حتی الامکان سعی کند در زمان حضور بچه‌ها در کانون کمترین اشتباهات را به عنوان یک مربی انجام دهد و بداند  چه چیزی را به چه کسی و چگونه بیان کند؟

وی همچنین زندگی و کار و ارتاباطات و عشق را از نکات اولیه‌ی موثر در مربی گری دانسته و افزود مربی باید ویژگی های طبیعی دوران کودکی و نوجوانی را به خوبی بشناسد.

دارابی همچنین در خصوص سلامت روان و احساس خوشبختی و ویژگی های دوران کودکی صحبت کرده و جنبش و حرکت به ویژه در پسر بچه‌ها، حرف زدن با یکدیگر، تخیل، خود محوری و تقلید را از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی دانست که مربی باید آن‌ها را شناخته و به آن توجه کند.

پرهیز از مداخله در مسیر رشد بچه‌ها و پرهیز از فعالیت بر اساس نظرات غیر کارشناسانه‌ی والدین، عدم توجه به افراد منفی نگر و کار با ذوق و علاقه و توجه دقیق به کودکان و آموختن از آنان  از دیگر مباحثی بود که توسط این استاد دانشگاه مطرح شد .

گفتنی است این دوره‌ی آموزشی به همت واحد آموزش و پژوهش کانون البرز به مدت ۸ ساعت آموزشی و به صورت غیر حضوری در دو روز تدارک دیده شده که مربیان مسوول و مربیان فرهنگی  کانون البرز در روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ با ویژگی‌های دوران کودکی آشنا شده و روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در دنباله‌ی این نشست ویژگی‌های نوجوانی را خواهند شناخت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =