برگزیدگان مرحله‌ی استانی دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش در البرز معرفی شدند

آیین اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی  دومین جشنواره سرود آفرینش ( نغمه‌های روشن فردا) در کرج برگزار و راه یافتگان به بخش ملی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، از بین ۱۷ گروه راه یافته به بخش اجرای صحنه‌ای این جشنواره، ۱۵ گروه سرودهای خود را روز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ اجرا کرده و در نهایت هیئت داوران گروه سرود «آوای البرز» کار مشترک واحد هنری و مرکز شماره ۲ کانون کرج، به سرپرستی «ندا ساعی»، کارشناس هنری کانون را در بخش مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان استان البرز و سرود «واسه ایران»، از گروه قلب‌های بی قرار ( پسران) به سرپرستی «سجاد کشاورز»، از بخش آزادرا به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی و این گروه‌ها به مرحله‌ی ملی، راه یافتند.

همچنین داوران این جشنواره، سرود «ایران زیبا» از گروه «گل یاس»، از مرکز شماره‌ی یک کانون کرج به سرپرستی«بتول شریف زاده» را شایسته‌ی تقدیر دانستند.

جشنواره سرود فرصتی برای ایجاد شبکه‌های سرود

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز و رییس جشنواره در سخنانی در این آیین  ضمن تشکر از حضور تمامی گروه‌های سرود کانونی و آزاد، داوران، ناظر و عوامل اجرایی،  فعالیت سرود را از کارهای گروهی و جمعی جذاب دانسته و آن را یکی از راه‌های ابراز علاقه‌ی کودکان و نوجوانان به وطن عنوان کرد.

این مقام مسوول در ادامه، این جشنواره  را فرصتی برای شبکه ‌سازی گروه‌های سرود عنوان کرده و افزود خوشبختانه جشنواره فرصتی شد تا بتوانیم گروه‌های سرود توانمند استان را شناسایی کنیم و امیدواریم همانگونه که استان البرز در حوزه‌ی قصه‌گویی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی درخشیده، در حوزه‌ی سرود نیز بدرخشیم.

دوره‌ی تربیت مربی سرود در کانون البرز برگزار می‌شود

عاشری در ادامه ابراز امیدواری کرد دوره‌ی آموزشی تربیت مربی سرود با مشارکت کانون، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی استان برگزار و مربیان علاقه‌مند با فرآیند سرود از انتخاب و تشکیل گروه تا اجرا به روش علمی و صحیح آشنا شوند.

برگزیدگان مرحله‌ی استانی دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش در البرز معرفی شدند

تولید آثار جدید در بخش آهنگسازی ، تنظیم و ترانه سرایی در اولویت قرار گیرد

در بخش دیگری از این آیین، محبوبه محرابی،داور جشنواره و نمابنده‌ی هیئت داوران ضمن قرائت بیانیه از زحمات مدیر کل و همکاران کانون البرز و تلاش و هنرنمایی  اعضا ، مربیان  ، کارشناسان ، ترانه سرایان  ، آهنگسازان و   تمامی عزیزانی که در تولید و اجرای آثار نقش داشتند، قدردانی کرده و برخی پیشنهادات داوران از جمله دقت در انتخاب موسیقی، شعر و ترانه، با توجه به گروه سنی اعضا، توجه به توانایی صدای اعضا، خلاقیت و تداورم در اجرای تک خوان در گروه پسران و همخوان در گروه دختران و بازتاب مفاهیم شعر و ترانه در چهره‌ی اعضا را مطرح کرده و بر لزوم تولید آثار جدید در بخش آهنگسازی ، تنظیم و ترانه سرایی و اولویت قرار دادن آن تاکید کرد.

لازم به توضیح است احسان حشمتی، مسوول سابق خانه‌ی موسیقی و سرود استان البرز  و حسن اسحاقی،شاعر و نویسنده و داور جشنواره‌های شعر و سرود، در کنار محبوبه محرابی، مسوول مرکز شماره ۱۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هیئت داوران این جشنواره را تشکیل داده بودند.  

متن کامل بیانیه هیئت داوران 

پخش کلیپ جشنواره‌،نوازندگی طاها رجایی نقش، عضو مرکز شماره ۳ کانون کرج و تجلیل از داوران، ناظر، برگزیدگان و عوامل اجرایی، بخش‌های دیگر این جشنواره بود که با حضور زینب عاشری،مدیر کل کانون البرز و رییس جشنواره، فرانک فروزانفر، کارشناس مسوول و مدیر اجرایی، ندا ساعی، کارشناس هنری و دبیر جشنواره، جمعی از کارشناسان، مسوولان، مربیان، سید احسان امامی، ناظر و هیئت داوران  صبح روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های مرکز مجتمع آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در کرج، برگزار شد .  

برگزیدگان مرحله‌ی استانی دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش در البرز معرفی شدند

برگزیدگان مرحله‌ی استانی دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش در البرز معرفی شدند

برگزیدگان مرحله‌ی استانی دومین جشنواره‌ی ملی سرود آفرینش در البرز معرفی شدند

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =