کانون ۴۰ جایزه از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یزد به دست آورد

آثار نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت چهل جایزه از بخش‌های گوناگون بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد صبح روز یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره بیست‌وهشتم تئاتر کودک و نوجوان با ۱۲ اثر در بخش‌های خردسال، کودک و نوجوان شرکت کرده بود.

براساس این خبر برگزیدگان کانون در بخش‌های مختلف به این ترتیب معرفی شدند:

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر خردسال

هیأت داوران این بخش متشکل از سوسن مقصودلو، مجید قناد و  امیر سلطان‌احمدی پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

در بخش صداپیشگی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا مقامی‌زاده برای صداپیشگی در نمایش «تاریکی» از تهران رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی و ساخت عروسک را صبا قدیمی برای نمایش «تاریکی» دریافت کرد.

در بخش عروسک‌گردانی مینا مقامی‌زاده برای عروسک‌گردانی نمایش «تاریکی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به دست آورد و غزاله عبادی و صبا قدیمی برای طراحی صحنه این نمایش لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی کسب کردند.

در ادامه یزدان انتظاری از مشهد برای بازی در نمایش «داستان گم شدن هویج آقا و سیب زرده و کلوچه خانم» لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری خردسال را دریافت کرد.

در بخش کارگردانی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به غزاله عبادی برای کارگردانی نمایش «تاریکی» از تهران رسید.

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر کودک

هیأت داوران این بخش متشکل از مریم سعادت، بهرام شاه‌محمدلو، امید نیاز، سیروس همتی و حسین پیغمبری پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

در بخش طراحی گریم و ماسک لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی بدون اولویت به حسین تبریزی برای نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» و لیلا اسبقی برای نمایش «جادوگر شهر اُز» از تهران رسید.

در بخش طراحی لباس پریا علی‌محمدی برای نمایش «شاهزاده‌ی شامپیا» و ریحانه مطهری برای نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

همچنین تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی مزدارانی برای طراحی لباس نمایش «جادوگر شهر از» از تهران تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طراحی صحنه را داوود پیری برای نمایش «دنیای صدرنگ» و علیرضا حسین‌پور برای نمایش «شاهزاده‌ی شامپیا» از تهران دریافت کردند.

در بخش بهترین بازیگر زن مریم رحمان‌قلهکی، پریسا مشکانی و ندا حاج‌بابایی بدون اولویت برای بازی در نمایش «شاهزاده‌ی شامپیا» از تهران لوح تقدیر و جایزه نقدی به دست آوردند و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهناز مهدیخواه برای بازی در نمایش «دنیای صد رنگ» از تهران رسید.

در بخش بهترین بازیگر مرد نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی از آن حمیدرضا حسینعلی برای بازی در نمایش‌ «دنیای صدرنگ» و مهدی زارع برای بازی در نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران شد. همچنین تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را میلاد رمضانی ورجاوند برای بازی در نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران به دست آورد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی کارگردانی بدون اولویت به حمیدرضا حسینعلی برای نمایش «دنیای صد رنگ»، احسان مجیدی برای نمایش «شاهزاده‌ی شامپیا»، آرش شریف‌زاده برای نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» و مهدی قلعه برای نمایش «جادوگر شهر از» از تهران رسید.

در ادامه در بخش نمایشنامه‌نویسی حمیدرضا حسینعلی برای نمایشنامه «دنیای صد رنگ» از تهران لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد.

 بهرام جلالی‌پور برای نمایشنامه «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایش برگزیده را کسب کرد.

کانون ۴۰ جایزه از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یزد به دست آورد

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر نوجوان

هیأت داوران این بخش شهره سلطانی، آزاده انصاری، قطب‌الدین صادقی، حسن دولت‌آبادی و رضا فیاضی بودند که پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به این شرح اعلام کردند:

در بخش طراحی گریم و ماسک تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سمیه ارقبایی برای طراحی گریم و ماسک نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش موسیقی را مبین قهرمانی برای نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد به دست آورد.

در بخش طراحی لباس تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را محبوبه سلطانی برای طراحی لباس نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد کسب کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش طراحی صحنه نیز به مهدی شریفی برای طراحی صحنه نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد رسید.

در بخش عروسک‌گردانی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی را ابوالفضل بیدل و امیرحسین مالکی دو عروسک‌گردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد دریافت کردند.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر زن را سارینا رزاق برای بازی در نمایش «شکلات فرنگی» از تهران و لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین بازیگر مرد را علی نوروزیان برای بازی در نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد به دست آوردند.

در ادامه در بخش کارگردانی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد جهانپا برای کارگردانی نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد رسید.

همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش نمایش‌نامه‌نویسی را کاظم پورمهدی برای نگارش نمایش‌نامه «شکلات فرنگی» از تهران به دست آورد و مهدی سیم‌ریز برای نگارش نمایشنامه «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد اثر برگزیده شد و دیپلم افتخار و جایره نقدی نمایش برگزیده مسابقه نوجوان را به دست آورد.

تقدیر از بازیگران در بخش فراگیر

در بخش تقدیر از بازیگر مرد معلولان جسمی و حرکتی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به داود سعادت‌آبادی، امین عادلی‌فر و ابراهیم محمدزاده برای بازی در نمایش «مهمان جا مانده» و محسن میرزایی برای بازیگری مرد همراه نمایش «مهمان جامانده» از کرمان رسید.

همچنین در بخش تقدیر بازیگر زن معلول جسمی و حرکتی، منیژه فلاح بازیگر نمایش «مهمان جامانده» و فائزه رئیسی‌پور برای بازیگری زن همراه نمایش «مهمان جامانده» از کرمان لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

در ادامه مهدیه فخاری‌پور برای نمایش «مهمان جامانده» از کرمان در بخش طراح گریم لوح تقدیر و جایزه نقدی کسب کرد.

همچنین در این جشنواره از محمدرضا شاملوفرد همکار مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تقدیر و  بزرگداشت دو هنرمند پیشکسوت مرتضی طاهری و سوسن مقصودلو که سال‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت داشتند، برگزار شد.

آیین پایانی جشنواره تئاتر با اجرای سیدجواد هاشمی و با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، علی‌اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، حسین سبزواری فرماندار اردکان، حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکراردکانی امام‌جمعه اردکان، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان یزد، امیر مشهدی‌عباس دبیر این رویداد و جمعی از هنرمندان در سالن دانشکده شهید بهشتی اردکان یزد برگزار شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی‌عباس، ۱ تا ۷ اسفند سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =