کد خبر: 337645
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
دو عنوان کتاب از «شاهنامه فردوسی» بازنشر شد

«رستم و سهراب» و «گُردآفرید» دو عنوان کتاب از داستان‌های شاهنامه فردوسی، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «رستم و سهراب» با بازنویسی مرجان فولادوند، طراحی گرافیک کوروش پارسانژاد و نقاشی منصور وفائی به چاپ ششم و کتاب «گُردآفرید» با تصویرگری علی‌اکبر صادقی به چاپ چهارم رسیده است.

کتاب «رستم و سهراب» که با نقاشی قهوه‌خانه‌ای آراسته شده است، داستان غم‌انگیز رستم و سهراب برگرفته از شاهنامه حکیم طوس را با زبانی ساده برای نوجوانان بازگو می‌کند.

این داستان از زیباترین داستان‌های شاهنامه است، که رویارویی ناگزیر پدر و پسر را در جنگی که به کشته شدن سهراب می‌انجامد، به تصویر می‌کشد.

دو عنوان کتاب از «شاهنامه فردوسی» بازنشر شد

کتاب «رستم و سهراب» سال ۱۳۸۳ برای گروه سنی بالای ۱۵ سال (نوجوان) منتشر شد و در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار برگزیده کتابخانه مونیخ قرار گرفت.

بر اساس این خبر، «گُردآفرید» داستان پهلوان زن زیبا و جنگ‌جوی ایرانی است که در داستان رستم و سهراب شاهنامه با سهراب می‌جنگد و به‌دست او گرفتار می‌شود..

این کتاب نیز علاوه بر به‌دست‌آوردن موفقیت‌هایی در بازار داخلی، در عرصه‌ی بین‌المللی نیز جوایزی همچون جایزه اول مسابقه تصویرگری Noma  ژاپن را در سال ۱۹۸۷ به خود اختصاص داده است.

کتاب «گردآفرید» که سال ۱۳۵۲ برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) منتشر شد تاکنون به زبان‌هایی همچون کره‌ای منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «رستم و سهراب» را به قیمت ۹۵هزار تومان و «گُردآفرید» را به قیمت ۶۵هزار تومان از فروشگاه‌های کانون در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

دو عنوان کتاب از «شاهنامه فردوسی» بازنشر شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =