نهمین نشست باشگاه کتابخوانی مرکز هشتگرد/ تجلیل از اعضای فعال ادبی

کتاب «چرا دریا عصبانی شد» نوشته‌ی «جعفر توزنده جانی»، با حضور کارشناسان ادبی در مرکز هشتگرد بررسی شده و در این نشست از اعضای فعال بخش ادبی مرکز تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این برنامه با معرفی اجمالی دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی،  از نویسنده آغاز شد.

 سپس وی  درباره‌ی  جایزه «کلاغ سفید» که این کتاب کسب کرده است؛ توضیحاتی را به اعضای باشگاه کتابخوانی ارایه داد؛  در ادامه مریم کوچکی کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی کانون کشور و مهتاب میرزاپور،کارشناس ادبی کانون البرز، به عنوان  میهمانان و کارشناسان نشست، از  اعضا درباره‌ی  «نام سوالی کتاب» ، «ساختار و چهارچوب» ، «تفاوت ظریف شخصیت و تیپ» ، «حادثه اصلی و فرعی» ، «مسئله اصلی داستان» و «اتفاق یا ماجرای اصلی» سوالاتی را پرسیدند.

در ادامه این برنامه در مورد نگاه مخاطب نوجوان به کتاب، بحث و تبادل نظر شدو نوجوانان حاضر در مورد این که یک مخاطب نوجوان از چه زاویه ­ای به یک کتاب نگاه می­کند و «انتخاب موضوع مناسب و خاص» یا «پرداخت درست از ماجرا» بحث و گفتگو کردند.

«موارد ناشناخته در داستان­ها»،«محیط زیست و دغدغه انسانهای امروزی» ، «استفاده از نمادها» ، «زاویه دیدهای متفاوت» و «احاطه نویسنده به روایت موضوع» و «جهانبینی او در پرداخت داستان» دیگر مواردی بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در نهایت دو مبحث «زمان و مکان» ماجرای کتاب و جغرافیای خود نویسنده ادامه پیدا کرد و اعضا و میهمانان درباره انتظارات جهان معاصر از هنرمندان جهان و بخصوص خاورمیانه گفتگو را خاتمه دادند.

لازم به توضیح است در ابتدای این نشست با حضور زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،   به شرکت کنندگان بحث کتاب فصلیکه از اعضای منتخب نوجوان و فعال ادبی بودند و  در طول دو سال گذشته در همه‌ی برنامه‌های باشگاه کتابخوانی مرکز  و بحث کتاب شرکت فعال داشتند، با اهدای لوح، تجلیل شد.

نهمین نشست باشگاه کتابخوانی مرکز هشتگرد/ تجلیل از اعضای فعال ادبی

نهمین نشست باشگاه کتابخوانی مرکز هشتگرد/ تجلیل از اعضای فعال ادبی

نهمین نشست باشگاه کتابخوانی مرکز هشتگرد/ تجلیل از اعضای فعال ادبی

اهدای هدیه به تک تک اعضای باشگاه کتابخوانی از سوی مریم کوچکی، کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور و تجلیل ایشان از فعالیت های باشگاه بخش پایانی این نشست ادبی بود که روز پنجشنبه 10 اسفند 1402 در مرکز هشتگرد برگزار شد.

گزارش از مهتاب میرزاپور، کارشناس ادبی کانون البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =