بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان و برگزاری نشست‌های متعدد با کارکنان و مربیان استان

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، به همراه هیئت همراه، طی سفر دو روزه به استان خوزستان از مراکز فرهنگی هنری کانون استان بازدید کردند و با کارکنان و مربیان نشست‌های صمیمانه‌ای برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون، امیر محمدپور مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی و علی رفیعی مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی، طی روزهای ۱۶ و ۱۷  اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور در استان، علاوه بر بازدید از مراکز آبادان (کانون‌های ۳،۲،۱ و۴) خرمشهر ۳، شوش، دزفول، طی نشست‌های جداگانه‌ای به بررسی مسائل و مشکلات مراکز و وضعیت معیشتی کارکنان و مربیان پرداختند.

بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان و برگزاری نشست‌های متعدد با کارکنان و مربیان استان

داریوش آقاسی مدیر کل کانون خوزستان؛

داریوش آقاسی ضمن عرض خیرمقدم به معاون فرهنگی، مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی، معاون توسعه منابع انسانی و مشاور معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی به استان خوزستان، افزودند؛ جناب دکتر علامتی، مدیرعامل محترم کانون و تیم باتجربه همراه ایشان به موازات ارتقا و توسعه جایگاه فرهنگی کانون پرورش فکری در سطح جامعه کودک و نوجوان، به صورت تمام وقت در تلاش هستند با رعایت قوانین پرداخت حقوق و دستمزد، سطح معیشتی کارکنان به سطح مناسب برسانند..

وی هدف اصلی این همه تلاش را، رونق کانون دانست که این مهم را با حضور کودک و نوجوان خوزستانی در مراکز فرهنگی عنوان کرد.

بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان و برگزاری نشست‌های متعدد با کارکنان و مربیان استان

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون؛

معاون فرهنگی کانون ضمن قدردانی از زحمات مربیان و کارکنان استان، کار با کودک و نوجوان آن هم از نوع تربیتی و پرورشی به مراتب سخت‌تر از کار در حیطه آموزشی است، چرا که در فرآیند آموزشی مربی در چهارچوب مشخص شده به تدریس کتاب می‌پردازد اما در کانون، مربی با هدف تربیتی و پرورش استعداد عضو کودک و نوجوان، در ابتدای امر باید به شیوه‌ای تأثیرگذار با عضو ارتباط برقرار کرده و پس از تشخیص نوع شخصیت عضو و سنجش استعداد او، با روش‌های قابل قبول نسل امروز و همگام با او، در قالب‌های مختلف همچون کتاب، قصه و بازی و... بر او تأثیر بگذارد که این تأثیرگذاری به صورت کیفی بوده و هیچ‌گاه از نظر کمی قابل اندازه‌گیری نخواهد بود.

وی امثال فرهاد حسن‌زاده نویسنده، روزنامه‌نگار و طنزپرداز را، که عضو دیرین کانون مرکز آبادان بوده است را نمونه بارز اثربخشی فعالیت کانون دانست و افزود؛ اگر هر مرکز تنها یک عضو این چنین فرهیخته را پرورش دهد، می‌توان از آن به عنوان بهترین توجیه حضور کانون در عرصه فرهنگ یاد کرد.

فرهاد فلاح مربی کانون را آنچنان توصیف کرد که؛ مربی باید دارای چنان خلاقیت و نوآوری باشد که مرکز او، مقر فرماندهی و تعلیم و تربیت در سطح شهر شناخته شود و به طوری که منتظر حضور کودک و نوجوانان نباشد بلکه با به‌کارگیری راهکارهای مناسب و در اختیار گذاشتن امکانات و فضاها، مراکز حوزه کودک را به سمت خود هدایت کند.

معاون فرهنگی کانون، تشکیل انجمن اولیا و فعال‌سازی ظرفیت خانواده‌ها در جهت جذب اعضای جدید، فعال‌سازی طرح کانون یار و بهره‌مندی از اعضای توانمند کانون، اتصال مراکز کانون به نیروهای جهادی و دعوت از علاقه‌مندان کار با کودک و پرورش آن‌ها را، از دیگر مواردی دانست که می‌توان از آن‌ها در جهت رونق بخشی به فعالیت‌های کانون و تبدیل کانون به پایگاه طراحی و برنامه‌ریزی عملیات‌های تربیتی استفاده کرد.

او نیروی کانون را سیاست‌گذار تربیتی شهر خود دانست و اعلام کرد؛ مربی کانون باید با تشکیل کمیته تعلیم و تربیت تمام نهادها را در حوزه کودک پاسخگو کند و از آن‌ها بخواهد که هر ماه گزارشی از نوع فعالیت خود در این عرصه ارائه دهد که با این نوع عملکرد نه تنها از متصدی بود خارج می‌شود بلکه جایگاه خود را در زمینه تعیین و تکلیف هر نهاد در زمینه تربیتی مطرح خواهد کرد.

ایشان با اشاره به این موضوع که برای اولین بار در تاریخ ایران، نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در لیست سند توسعه هفتم آمده است، ابراز امیدواری کرد با این اتفاق مهم دولت مکلف شده است در مرکز هر استان یک شهر جهانی کودک بسازد و آن را در اختیار کانون قرار دهد

وی یکی از دستاوردهای امسال کانون را، چاپ سه جلد کتاب در یک روز مطرح کردند و افزودند؛ این رویداد مهم فرهنگی به صورت محسوس و با ارسال کتاب‌های متعدد به مراکز و دیدن کتب چاپ کانون در قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های سطح شهر دیده شده است

داشتن مقام چهارمین ناشر پرفروش در نرم‌افزار طاقچه، دیده شدن انیمیشن تولید کانون تحت عنوان «بچه زرنگ» در رده پرفروش‌ترین فیلم کودک و به دست آوردن رکورد بهترین فیلم کودک در تاریخ ایران، حضور ۱۷ هزار قصه‌گو در جشنواره قصه‌گویی امسال کانون، پخش ۸۸۰ دقیقه برنامه زنده تلویزیونی از ۹ شبکه تلویزیونی، افزایش ۵۶ درصد بودجه در مجلس شورای اسلامی،... از دیگر موفقیت‌های کانون کشور در سال جاری دانست که همه و همه مرهون تلاش‌های مدیر عامل محترم کانون، مدیران و کارشناسان کانون عنوان کرد.

بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان و برگزاری نشست‌های متعدد با کارکنان و مربیان استان

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی؛

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی در سفر یک‌روزه خود به استان خوزستان ضمن بازدید از مراکز آبادان و خرمشهر، با تأکید بر حضور مربیان در ساعات فراغت دانش آموزان جهت افزایش بهره‌مندی کودکان و نوجوانان از امکانات و ظرفیت‌های کانون افزود؛ مربیان باید در تلاش باشند با حضور در جمع دانش‌آموزی و در فضای غیر کانون با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری که کودک امروز مشتاق آن است آن‌ها را به سمت کانون هدایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به شیوه اول طرح «کانون مدرسه» افزود؛ شیوه «کانون یار» بدین صورت است که؛ مرکز با انتخاب یک رابط در مدرسه که معمولاً عضو سرآمد خود کانون نیز است، می‌تواند نماینده کانون یار در مدرسه داشته باشد که او با تشکیل تشکل‌های دانش‌آموزی فعالیت‌های کانون را در مدرسه ارائه دهد.

فروهر معدنی طی نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین و مربیان هر کدام از مراکز داشتند از چگونگی ساعات کار مراکز، آمار اعضا و تعداد عضوهای فعال در جشنواره‌ها و فراخوان‌های کانون، امانت کتاب، درآمدهای مراکز، بررسی طرح کانون مدرسه در هر مرکز، چگونگی بهره‌مندی از مربیان آزاد، نحوه و زمان دریافت کتاب‌های ارسالی و محصولات فرهنگی کانون، بررسی فعالیت شاخص هر مرکز و کارگاه‌های تخصصی آن‌ها، میزان حضور نویسندگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان..... به گفت‌وگو نشست.

مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی پس از برگزاری نشست‌هایی در آبادان و خرمشهر، به اهواز سفر کردند و با داریوش آقاسی مدیر کل کانون استان و بهرام یارزاده دهکردی معاون فرهنگی در جهت ساماندهی نیروهای مراکز و بررسی دقیق مشکلات مراکز به گفت‌وگو کرد.

بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان و برگزاری نشست‌های متعدد با کارکنان و مربیان استان

امیر محمدپور مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی؛

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی در نشست‌های جداگانه که در مراکز فرهنگی خرمشهر، آبادان، شوش، دزفول و اداره کل استان برگزار شد، ضمن قدردانی از مربیان و کارمندان استان و رساندن سلام ویژه حامد علامتی مدیر عامل محترم کانون کشور، در ابتدای امر با شنیدن نقاط قوت و ضعف هر مرکز و درخواست‌های همکاران استان گفت: نیروی توانمند کانون جز سرمایه‌های این نهاد فرهنگی است و توضیح داد؛ نگاه مدیرعامل محترم کانون، نگاهی مرکز محور و پرسنل محور است و تمام تلاش ایشان، ایجاد آسودگی خاطر و فضای امنی عنوان کرد تا هر کدام از مربیان و کارکنان در جهت شکوفایی خلاقیت خود هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

امیر محمدپور اولین گام در جهت انجام این امر مهم را، پرداخت رفاهیات و فعال شدن بسته خرسند ساز در قالب پرداخت حق مسکن بسته به تعداد خانوار عنوان کرد.

 وی همچنین افزایش ۴۷ درصد حقوق و دستمزد نیروهای پاره‌وقت، در نظر گرفتن اضافه‌کار و مأموریت برای تمامی مربیان و کارکنان کانون با توجه به شرایط و ضوابط مشخص شده را، از دیگر اقدامات مهمی دانست که در راستای بهبود معیشتی کارکنان کانون به آن‌ها پرداخته شده است.

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی در جمع کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز در خصوص بیمه تکمیلی و مدت زمان پرداخت هزینه‌های درمان، تأمین نیروی لازم مراکز با در اختیار کردن نیروی‌های شهریه‌ای، بهبود کیفیت و امکانات مهمانسراهای کانون، چگونگی استفاده از کانون کارت، عدم تعهد کانون نسبت به نیروهای قراردادی و رسمی انتقالی به وزارت آموزش‌وپرورش در سال آینده و...گفت‌وگو کرد.

گفتنی است: بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، کاشت نهال در مرکز فرهنگی هنری کانون شوش و تقدیر از نیروی‌های این مرکز و همچنین حضور در یادواره سیزده شهید  مسجد نجفی دزفول، از دیگر بخش های سفر دو روزه معاون فرهنگی کانون و همراهان ایشان بود که می توان به آن اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =