گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

هم‌زمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی تعدادی از مراکز کانون پرورش فکری با کاشت درخت به اجرای برنامه‌های متنوع پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون در برخی استان‌ها به منظور مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، روز درختکاری را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری در کانون آذربایجان شرقی

اعضای مراکز کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی با کاشت درخت و حضور در ویژه برنامه‌های روز درختکاری سال ۱۴۰۲ به استقبال بهار رفتند.

این مراسم در شهرهای تبریز، مرند، شبستر، کلیبر، سراب، بستان آباد، چاراویماق و اهر با استقبال پرشور اعضای مراکز کانون و اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی هنری همراه بود.

لزوم مراقبت از محیط زیست و فضای سبز و نحوه مراقبت از درختان از جمله موضوع‌هایی بود که در این مراسم مورد تاکید قرار گرفت. هم‌چنین هم‌زمان با کاشت درخت برنامه‌های فرهنگی هنری دیگری مانند قصه‌گویی، مسابقه و معرفی کتاب در این مراکز اجرا شد.

نام‌گذاری نهال‌ها در کانون آذربایجان غربی

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و در راستای اجرای طرح ملی، مراکز کانون استان در نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت کردند.

این طرح با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ و نگهداری آن و تقویت فرهنگ همکاری و تشریک مساعی در فعالیت‌های گروهی از سوی اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان، دانش‌آموزان طرح کانون مدرسه و مسئولین منتخب کانون مدرسه در این هفته اجرا شد.

 آموزش کاشت نهال از سوی کارشناسان حوزه مربوطه، نام‌گذاری نهال‌ها به نام شخصیت‌ها، خوانش بیانیه، کاشت نهال، بحث و گفت‌وگو پیرامون اهمیت درختکاری، معرفی و روخوانی کتاب، کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی و سفالگری، کارگاه‌های نوشتن خلاق و... از دیگر برنامه‌های اجرا شده به این مناسبت بود.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

برپایی ایستگاه نقاشی در کانون اردبیل

به مناسبت هفته ملی منابع طبیعی و روز درختکاری آیین کاشت نهال در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

در این مراسم که با مشارکت شهرداری و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیله‌سوار و به‌منظور ترویج فرهنگ توجه به منابع طبیعی و حفظ و نگهداری فضای سبز برگزار شد، اعضای کانون ۵ اصله نهال میوه اهدایی از طرف شهرداری را در محوطه‌ی مرکز غرس کردند.

مربی مرکز در آغاز این برنامه به بیان اهمیت حفظ منابع طبیعی و درختان پرداخت و از اعضا خواست نسبت به موضوع مراقبت از منابع خدادادی و محیط‌زیست، بیش ‌از پیش توجه داشته باشند.

تهیه پانل و فضاسازی مرکز، معرفی کتاب، برپایی ایستگاه نقاشی و کارگاه ادبی و قصه‌گویی با موضوع درخت از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این مناسبت بود.

همچنین آیین کاشت نهال با عنوان طرح «سفیران سبز»، با حضور ملیحه ملک‌زاده‌فرد مدیرکل کانون استان اردبیل، جمعی از کارشناسان ستادی، مربیان، اعضای کانون و والدین آن‌ها در فضای سبز محیط مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون اردبیل اجرا شد.

در این آیین که با هدف آگاهی‌بخشی از اهمیت حفظ و نگهداری منابع طبیعی و فضای سبز محیط زندگی اجرا شد، بیش از ۵۰ عضو کودک و نوجوان به همراه والدین خود ۵۰ اصله نهال را در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، غرس کردند.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

برپایی نمایشگاه «برگ‌های زرد، حرف‌های سبز» در کانون اصفهان

هم‌زمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، نمایشگاه «برگ‌های زرد، حرف‌های سبز» در مرکز شماره ۳ کانون استان اصفهان با حضور مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری استان و جمعی از مدیران استانی و کانون گشایش یافت.

 خوش‌آمدگویی عضو کودک مرکز سه و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری مرتبط با نمایشگاه از برنامه‌های آیین گشایش این نمایشگاه بود.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

اجرای طرح «سفیران سبز» در کانون البرز

طرح «سفیران سبز»، به منظور مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرح نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و ترویج ارزش‌های حفظ محیط زیست در بین کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با مراکز کانون سراسر کشور در استان البرز اجرا شد. بر اساس این طرح مربیان مراکز کانون استان با همراهی اعضا و خانواده‌ها درخت کاشتند.

فعالیت‌های جانبی دیگری از جمله قصه‌گویی، شعرخوانی، بیان احادیثی در رابطه با اهمیت درخت و درختکاری در اسلام، روخوانی و اشتراک‌گذاری کتاب‌هایی مانند «خزان برگک»، «درخت بخشنده»، «موشه و درخت سیب» و «چرا من باید از طبیعت محافظت کنم؟» از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

مدرسه‌ی شهید احمدی چهارباغ نیز میزبان کتابخانه سیار روستایی بود و کاشت درخت از سوی دانش‌آموزان این مدرسه با همراهی علی امام وردی‌زاده مربی سیار کانون البرز صورت گرفت.

همچنین زینب عاشری، مدیرکل کانون البرز با حضور در حیاط مرکز فرهنگی، هنری شماره ۳ کانون کرج، در آیین درختکاری و طرح سفیران سبز حضور یافت و از تاثیرات چنین برنامه‌هایی بر رشد کودکان و نوجوانان سخن گفت. در این مرکز نهالی به نام پسران دبستان «پدیده البرز» کاشته و بیانیه روز درختکاری از سوی یکی از دانش‌آموزان قرائت شد.

در ادامه پس از اجرای برنامه کارگاه ادبی برگزار شد و دانش‌آموزان با راهنمایی سپیده داداش‌زاده رابط ادبی مرکز مطلب نوشتند.

فاطمه موسوی مادربزرگ البرزی و عضو انجمن قصه‌گویی کانون البرز و برگزیده چند دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز با انتشار ویدیویی از سوی مسئول انجمن، با بیان خاطره‌ای به مناسبت این روز در طرح «سفیران سبز» مشارکت کرد.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

معرفی کتاب در کانون ایلام

مرکز فرهنگی هنری مهران برنامه «سفیران سبز» را به مناسبت روز درختکاری و با همکاری منابع طبیعی و آموزش وپرورش شهرستان و با حضور دانش‌آموزان و اعضای کانون برگزار کرد.

در این برنامه فعالیت‌های آموزش چگونگی کاشت نهال و مراقبت از آن از سوی کارشناس آموزش منابع طبیعی، معرفی کتاب و دل‌نوشته ادبی با موضوع نهال من و خوانش بیانیه «سفیران سبز» از سوی دانش‌آموزان و اعضای مرکز اجرا شد.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

اجرای قصه «درخت رویایی من» در کانون تهران

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۹ به مناسبت روز درختکاری برنامه‌های خود را در دو بخش برگزار کردند.

در بخش اول و در کارگاه مهارت سواد شکوفایی (کارگاه پیش دبستان) بعد از معرفی کتاب «برگ‌ها» به اعضا و گفت‌وگو درباره اهمیت درخت و درختکاری، اعضا با هدایت مربی نهال‌های خود را کاشتند.

در ادامه اعضا با انواع برگ‌ها و شکل و اندازه و رنگ آنها آشنا شده و با استفاده از برگ‌هایی که روی زمین افتاده بود کاردستی درست کردند.

در بخش دوم نیز برای اعضای کودک و نوجوان فعالیت قصه‌گویی و معرفی کتاب «گلدان خالی» اجرا شد.

برگزاری کارگاه ادبی با عنوان «ریشه‌هایم در خاک ایران است» برای اعضای نوجوان، بخش پایانی برنامه‌های مرکز شماره ۳۹ بود.

همچنین مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳۷ نهال‌های به، سیب، آلبالو و زردآلو را به نیت پاکی و هوای پاک در محوطه مرکز کاشتند.

سپس سمانه سمنانی مربی فرهنگی کانون قصه «درخت رویایی من» را اجرا کرد و در ادامه دانش‌آموزان به تصویرسازی درخت رویایی خود با تکنیک نقاشی پرداختند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ نیز چند نهال و بوته گل رز کاشته شد.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

کارگاه آموزش کاشت نهال در کانون خراسان شمالی

هم‌زمان با روز درختکاری با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، ترویج ارزش‌های حفظ محیط زیست به کودکان و نوجوانان، طراحی و اجرای برنامه‌های خلاق با رویکرد تربیتی و آموزشی، تقویت فرهنگ همکاری و تشریک مساعی در فعالیت‌های گروهی، افزایش مشارکت و تعامل با سایر سازمان‌ها برای همسوسازی فعالیت‌ها و... در برخی مراکز فرهنگی خراسان شمالی برنامه‌های متنوعی برگزار شد.

در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ اسفراین، اعضا با انواع نهال‌ها و شیوه پرورش و نگهداری نهال و گل و گیاهان آشنا شدند و به همین منظور کارگاه آموزش کاشت نهال برگزار شد.

همچنین کاشت درخت با حضور امام جمعه شهر غلامان و مسئولین بخش و دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی بابا فرامرزی در پارک امام علی (ع) از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در روز درختکاری بود.

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی ‌هنری فاروج نیز در مدرسه سمیه با جشن بادبادک‌ها و نمایشگاه نقاشی و با حضور امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان فاروج، با کاشت نهال و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی روز درختکاری را گرامی داشته و به استقبال بهار رفتند.

در ادامه مرکز فرهنگی هنری شماره یک اسفراین برنامه‌هایی مانند نمایش عروسکی، نمایش‌نامه‌خوانی، نمایش خلاق و نمایش پویانمایی از فواید درخت و درختکاری، حفاظت از منابع و میراث طبیعی برای بچه‌های این مرکز سخن گفتند.

در این روز شغل‌های مرتبط به منابع طبیعی و محیط زیست به کودکان معرفی شد.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

ویژه‌برنامه «سفیران سبز» در کانون خراسان جنوبی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سرایان ویژه برنامه «سفیران سبز» را با حضور نهادهای مختلف برگزار کرد.

این ویژه برنامه در کانون پرورش فکری شهر سرایان با مشارکت منابع طبیعی و با حضور شهردار و رئیس شورای شهر، مدیریت آموزش و پرورش، نماینده فرماندار، ریاست اداره محیط زیست، نماینده سازمان هلال احمر و ریاست جهاد کشاورزی و دیگر مسئولآن شهرستان سرایان در کنار دانش‌آموزان برگزار شد.

در ابتدای برنامه سعید خواجه رییس منابع طبیعی سرایان درباره کاشت درخت و فوائد آن صحبت کرد و پرسش و پاسخی با موضوع درختکاری با دانش‌آموزان حاضر در جلسه داشت. در ادامه نیز با حضور مسئولین و دانش‌آموزان درختکاری در حیاط مرکز فرهنگی هنری سرایان انجام شد.

همچنین در راستای طرح «سفیران سبز» و مشارکت کانون در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با هدف فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی، ترویج ارزش‌های محیط زیستی به کودکان و نوجوانان، طراحی و اجرای برنامه‌های خلاق با رویکرد تربیتی و آموزشی، تقویت فرهنگ همکاری و تشریک مساعی در فعالیت‌های گروهی، افزایش مشارکت و تعامل با سایر سازمان‌ها برای همسوسازی فعالیت‌ها و... در مراکز فرهنگی خراسان جنوبی برگزار شد.

در مرکز فرهنگی هنری قاین نیز اعضا با انواع گل‌های آپارتمانی و شیوه پرورش و نگهداری گل‌ها و گیاهان آشنا شدند. همچنین در مرکز شماره ۲ طبس اعضا به کاشت درخت در حیاط مرکز پرداختند و سپس به خوانش کتاب «درخت آرزوها» پرداختند و آرزوهای خود را برای ایران سبز و آباد نوشتند.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

ویژه‌برنامه «درخت یعنی زندگی» در کانون زنجان

در کانون زنجان مرکز فرهنگی هنری قیدار ویژه برنامه‌ای با عنوان «درخت یعنی زندگی» در راستای برنامه‌های هدفمند روز درختکاری با شرکت ۲۸ نفر از دانش‌آموزان دبستان دخترانه بینش برای فرهنگ‌سازی و آشنایی کودکان با اهمیت کاشت و نگهداری از درختان و پاس‌داشت از موهبت‌های الهی برگزار کرد.

در ادامه، کارگاه فرهنگی کاردستی هنری با موضوع درختان به اجرا درآمد. همچنین اعضا در ایستگاه کاردستی خلاق شرکت کردند که با توجه به تشابه ساختار دست (ساق دست به‌عنوان تنه درخت و انگشتان شاخه‌های درخت) اعضا با استفاده از تصاویر ذهنی خود در مورد نقش درختان در زندگی و مطالبی که در کارگاه بحث علمی آموخته بودند، طرح‌هایی بر روی دست کاغذی کشیدند. سپس حاضران در کارگاه «پویش ملی خوانش کتاب» شرکت کردند.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

آشنایی با نگهداری گیاهان در کانون سیستان و بلوچستان

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان هم‌زمان با روز درختکاری با کاشتن نهال به استقبال بهار رفتند.

همچنین ویژه برنامه‌های گوناگونی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد تا اعضای کودک و نوجوان با اهمیت این کار در زندگی و محیط زیست خود آشنا شوند.

هنگام اجرای این برنامه‌ها، اعضا علاوه بر آشناشدن با اهمیت کاشتن درخت و ایجاد فضای سبز، شیوه‌ی صحیح این‌کار را فراگرفتند. در ادامه اعضا انواع درخت‌هایی را که در مناطق آب و هوایی استان رشد می‌کند، شناختند و اطلاعاتی در زمینه‌ی نگه‌داری از این گیاهان به دست آوردند.

آموزش روش‌های مراقبت از فضای سبز و ضرورت انتقال این فرهنگ به دیگران، از جمله دستاوردهای این روز برای اعضا بود.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

«هدیه به زمین» در کانون قزوین

به مناسبت روز درختکاری مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین چند ویژه‌برنامه اجرا کردند.

در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان با حضور اعضای طرح کانون مدرسه آیین کاشت ۱۵ اصله درخت با حضور مدیران اداره منابع طبیعی و بهزیستی و خانواده اعضا برگزار شد. خوانش بیانیه روز درخت‌کاری از سوی اعضا، کارگاه ادبی دل‌نوشته «نامه‌ای به درخت»، کارگاه کاردستی کلاژ درخت و کاشت درخت از سوی اعضا از جمله بخش‌های این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه نیز جشن درختکاری با همکاری اعضا و مربیان مرکز برگزار شد. در این برنامه مربیان و اعضای کانون با حضور در بوستان خانواده و باغ عمران با درختکاری و خوانش بیانیه روز درختکاری با حضور سفیران سبز در طرح ملی کاشت نهال شرکت کردند.

معرفی کتاب درخت‌ها، کتاب حفظ محیط زیست و بحث آزاد در این زمینه، معرفی حدیث درباره درختکاری از دیگر فعالیت‌های کانون در این برنامه بود که امام جمعه، شهردار و رییس شورای شهر از جمله مهمانان آن بودند.

همچنین مرکز فرهنگی هنری کانون ضیاآباد با حضور شهردار و اعضای شورای شهر ضیاآباد با همکاری دانش‌آموزان جشن درخت‌کاری را با محوریت «طرح سفیران سبز» برگزار کرد.

علاوه براین مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان برنامه کاشت نهال «سفیران سبز» را برگزار کرد. دراین برنامه با شعار «هدیه به زمین» از استاد علی پدرام نویسنده و شاعر تاکستانی با کاشت درختی به نام «درخت پدرام» قدردانی شد.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

کاشت نهال در فضاهای شهری در کانون کردستان

با شروع هفته منابع طبیعی، اعضای کانون پرورش فکری استان کردستان، با حضور در اجرای برنامه «سفیران سبز» در شهرستان‌های کردستان ده‌ها نهال به امید استانی سرسبز، غرس کردند.

اعضای مراکز کانون کردستان مشتاقانه در کنار مربیان خود و همراه با مردم علاقه‌مند به توسعه فضاهای سبز، حاضر شدند و با شور و شادی و بصورت دسته جمعی اقدام به کاشت نهال در فضاهای شهری کردند.

نقاشی و سفالگری با عنوان درخت و زندگی از جمله فعالیت‌های هنری کودکان خلاق و هنرمند عضو کانون کردستان بود که در پاسداشت روز درختکاری در کنار غرس نهال انجام گرفت. هدف این برنامه‌ها، آشنایی کودکان با محیط زیست و شیوه‌های پاسداشت آن بود.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

کاشت درخت بنام کودکان شهید فلسطین در کانون گلستان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی ‌هنری آزادشهر و رامیان، با کاشت نهال و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی روز درخت‌کاری را گرامی داشته و به استقبال بهار رفتند و با کاشت نهال، فرهنگ زیبای درختکاری را به کودکان و نوجوانان منتقل کردند.

برهمین اساس در بخشی از حیاط مرکز، با همراهی جمعی از اعضا، یک اصله درخت به‌نام کودکان شهید فلسطین و حادثه تروریستی کرمان کاشته شد.

همچنین در مرکز فرهنگی هنری رامیان در طرح کانون مدرسه از فواید درخت و درختکاری، حفاظت از منابع و میراث طبیعی برای بچه‌های مدرسه شهید سلیمانی این شهرستان صحبت شد.

شعرخوانی، معرفی کتاب، کارگاه آموزشی و پرسش و پاسخ نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این برنامه بود.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

ترویج فرهنگ صیانت از محیط‌زیست در کانون گیلان

طرح «سفیران سبز» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های فعال در عرصه پاس‌داشت محیط‌زیست در استان گیلان اجرایی‌شد.

این طرح که با رویکردی آموزشی و تربیتی و به‌منظور کاشت نهال از سوی اعضای کودک و نوجوان برنامه‌ریزی ‌شد، نگاهی ویژه به توصیه‌های دین مبین اسلام، معصومین(ع) و بیانات مقام رهبری(مدظله‌العالی) و ریاست جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کاشت درخت و صیانت از محیط ‌زیست داشت.

فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان، توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از محیط‌زیست، جذاب‌سازی فعالیت‌ها، تقویت فرهنگ هم‌گرایی و تعامل و مشارکت با دیگر مجموعه‌های فعال در این عرصه، از جمله اولویت‌های کانون برای مشارکت در کاشت یک میلیارد نهال طی فرآیندی ۴ ساله به‌شمار می‌رود.

تجلیل از مسئولان خانه‌های محیط‌زیست مراکز کانون، نام‌گذاری نهال‌ها به‌نام کودکان دست‌اندرکار کاشت نهال، برپایی کارگاه‌ فعالیت‌های زیست‌محیطی با حضور کارشناسان حفاظت‌ از محیط‌زیست و دیگر مجموعه‌های فعال در این عرصه، از جمله برنامه‌های پویش ملی کاشت نهال با عنوان «هدیه به زمین» در استان گیلان به‌شمار می‌رود.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

برگزاری نشست ادبی «اسفندانه» در کانون همدان

مربیان مراکز فرهنگی هنری استان همدان در راستای طرح کانون مدرسه به مناسبت هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده و به همراه مربیان نهال کاشتند.

براین اساس مربیان در دبستان شهید هادی موسوی به مناسبت هفته منابع طبیعی حاضر شدند و به اجرای برنامه پرداختند. در این برنامه مربیان فرهنگی با معرفی روز درختکاری به طرح معمایی در رابطه با درختان از کتاب «حفاظت از کره زمین» پرداختند و سپس این کتاب را برای دانش‌آموزان معرفی کردند. در ادامه بخشی از کتاب جمع‌خوانی شد و مربی کانون در مورد آفرینش انسان و طبیعت توضیح‌هایی ارایه داد.

همچنین مرکز شماره ۳ کانون ملایر با همکاری مدرسه حاج زرگرهای این شهر به مناسبت روز درختکاری برنامه‌هایی با محوریت این روز اجرا کرد. معرفی کتاب «درخت زندگی» انجام شد و مربیان درباره زیبایی شهر با وجود گل‌ها و درختان و اثرات گیاهان بر روی سلامتی هوا و دانش‌آموزان مطالبی بیان کردند. در ادامه کاشت گل در گلدان و باغچه کوچک حیاط مدرسه از سوی اعضاء و دانش‌آموزان انجام گرفت و سپس مربی نقاشی با حضور در یکی از کلاس‌ها، نقاشی درخت را به دانش‌آموزان آموزش داد.

کانون‌ پرورش فکری مرکز اسدآباد نیز با همکاری اداره محیط زیست در طرح کانون مدرسه با حضور بیش از ۴۰ نفر از اعضا ویژه برنامه روز درختکاری را با عنوان «به دست خود درختی می‌نشانم» اجرا کرد.

در برنامه‌ای دیگر مرکز کانون شیرین سو برنامه «درخت دوستی» را در قالب طرح کانون مدرسه و با حضور ۳۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه ۱۳ آبان این شهر برگزار کرد.

ساخت گل و گلدان سفالی به مناسبت روز درختکاری با حضور اعضا در مرکز فرهنگی هنری شهرستان فامنین از دیگر برنامه‌های این روز بود.

همچنین به مناسبت روز درختکاری نشست ادبی «اسفندانه» با حضور مهمانانی از منابع طبیعی، کارشناسان ادبی کانون و دانش‌آموزان در مرکز کانون تویسرکان برگزار شد. در این نشست به اعضای فعال کارگاه ادبی و مهمانان هدایایی اهدا و با کمک دانش‌آموزان در محوطه کانون تویسرکان نهال کاشته شد.

گرامی‌داشت روز درختکاری در مراکز کانون سراسر کشور

کاشت نهال نارنج در کانون یزد

اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با شعار «هدیه به زمین» و با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی، ترویج ارزش‌های حفظ محیط زیستی اقدام به کاشت نهال کردند.

در همین راستا مرکز فرهنگی هنری شماره چهار و فراگیر یزد در راستای اجرای طرح «سفیران سبز در فضای سبز شهری و دبستان دخترانه سیدکاظم حسینی اقدام به غرس ۴۰ اصله نهال نارنج در پارک بزرگ آزادشهر کرد. سید ابوالفضل کشفی شهردار منطقه ۴ یزد و سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد نیز در این برنامه حضور داشتند.

در ادامه بیانیه کاشت نهال «سفیران سبز» از سوی یگانه میرزازاده عضو مرکز شماره ۴یزد قرائت شد؛ همچنین فعالیت ادبی درباره این موضوع برگزار شد.

گفتنی است در تقویم رسمی کشور روز ۱۵ اسفند روز درختکاری و ۱۵ تا ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ با عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =