کد خبر: 338355
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
تولید نماهنگ "صدر اخبارغم فلسطین است" در کانون مرکز گراش

تولید نماهنگ "صدر اخبارغم فلسطین است" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گراش اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماهنگ "صدر اخبارغم فلسطین است" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز گراش اجرا شد.

در مصاحبه ای که با زینب کوزلی مسئول مرکز گراش در مورد چگونگی ساخت این نماهنگ انجام شد؛ وی گفت :
در آذرماه سال ۱۴۰۲ هنگام بازدید علی خواجه نژادیان مدیرکل استان فارس از مرکز گراش و ارایه گزارش برنامه‌های پیش رو صحبت از سرود شد و بنابر پیشنهاد ایشان قرار شد سرودی دوزبانه‌ای برای فلسطین کار شود. بعد از صحبت با چند شاعر از آن‌ها خواستیم تا که اشعار فلسطین خود را برایمان ارسال کنند. در همین زمان در اینترنت به شعری برخوردم که خانم فاطمه نانی‌زاد در حضور رهبری خوانده بودند. همه اشعار به کارشناس هنری و مدیرکل محترم ارسال شدند و درنهایت شعر "صدر اخبار غم فلسطین است" انتخاب شد؛ و فاطمه فروردین از کانون زبان ترجمه اثر را قبول کردند.

وی افزود: در مرحله بعد، با چند اهنگساز بومی در خصوص اهنگسازی صحبت شد. در نهایت از طریق شبکه جوانان رضوی، با آهنگساز آستان قدس رضوی هم صحبت شد؛ و با رایزنی والدین و معرفی اقای باقری سفارش کار به ایشان داده شد.
آهنگ به صورت دمو تولید شد و بیان و خوانش بر روی دمو تمرین شد. همچنین گروه سرود از بین اعضای پسر کانون انتخاب شدند ولی چون تعداد کم بود؛ با رایزنی با دو مدیر و مربی پرورشی مدارس شهید رامیارپور (پایه چهارم) و مدرسه عالیان(پایه هشتم) گروه تکمیل شد؛ و تمرینات به صورت فشرده به مدت سه ماه برگزار شدند. تنظیم و ضبط سرود را نیز حمیدرضا باقری انجام داد.
کوزلی گفت : با پیگیری‌های مدیرکل محترم استان و اخذ مجوزهای لازم، تصویربرداری نماهنگ سرود در اخرین روز اسفند به پایان رسید.
پس از تدوین و تاییدیه کانون استان مقرر شد که نماهنگ "صدر اخبار غم فلسطین" برای روز قدس منتشر شود؛ که این نماهنگ پیش از موعد منتشر شد.
همچنین هزینه تولید از ابتدا تا پایان نماهنگ ۳۰ میلیون تومان شد که تمام هزینه ها شخصی انجام شده است.

وی افزود: این نماهنگ در من حس تازه‌ای ایجاد کرد، به طوری که بعد از پیشنهاد مدیر کل و انتخاب شعر، اصلا به هزینه‌ها فکر نکردم. برای من مهم این بود، که یک اثر عالی و فاخرتولید شود.
در خصوص جذب حمایت مالی با چندین اداره مکاتبه شد که نتیجه‌ای حاصل نشد و خیرین یا جواب ندادند و یا گفتند در بخش دیگری هزینه کردند. بیشتر از این پیگیر نشدم و خودم کار را تمام کردم؛ و به پیشنهاد آهنگساز نام "یاسین" را برای گروه انتخاب کردیم.

وی گفت : اعضای این نماهنگ از مدرسه شهید رامیارپور آرمین علیپور، علی موغلی گراشی، هادی شکوه به عنوان تک‌خوان فارسی و انگلیسی، ابوالفضل شکوه، حسین شکوه، محمدطاها بهزادی، یاسین پروین، ابوالفضل افتادگان، امیرحسین عالی‌پور، امیرعلی دری، امیرعلی جاوید و یونس جعفریان و از مدرسه عالیان ابوالفضل قنبری، ابوالفضل بهروزی، علی اصغر پیروز، محمد فدایی و احسان آئینه بابا عربی به عنوان تک‌خوان انگلیسی هستند.

وی در پایان افزود: از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیر کل محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، والدین محترم، اعضای گروه یاسین، اقایان مجید محبی و یاسین زارعی از مدرسه شهید رامیار پور، رضا دیباچی و ...حسینی فرد از مدرسه عالیان، آقایان مسلم محمدی تصویربردار و تدوین‌گر، مجید افشار و تمام بزرگوارانی که در انتشار این سرود ما را همراهی کردند تشکر می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =