کد خبر: 338383
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای استان خراسان رضوی برگزار شد

در آخرین روزهای سال، نشست نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای به صورت مجازی و با حضور ۵۰ کودک عضو مکاتبه‌ای در استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان ضمن اعلام این خبر گفت: این نشست بهانه‌ای بود تا برخی از کودکانی که در برنامه کودک و شاهنامه و یا اعضای کتابخانه‌های سیار شرکت کردند با اهداف و فعالیت‌های کانون پرورش فکری آشنا شوند و از نزدیک شاهد فعالیت مکاتبه‌ای باشند.

وی افزود: خوانش آثار توسط اعضای مکاتبه‌ای بخش عمده برنامه بود. سنا و سارینا نظریان از مشهد، فاطمه زهرا و مریم تاتار از مشهد، سیده رادا خواجه از تربت جام، اسما ملکی و زهرا سلیمانیان از نیشابور و سیدمحمد مهدی مسرور از جمله اعضایی بودند که آثار خود را خواندند.

همچنینی تعدادی از اعضای ارشد بخش مکاتبه‌ای درباره اهمیت این بخش با شرکت کنندگان گفتگو کردند. مبینا حریفی در این نشست از اهمیت کتابخوانی و نوشتن برای اعضا گفت و سینا نظریان درباره تاثیر نوشتن بر آینده شغلی و روابط اجتماعی و زهرا تاتار از تاثیر نوشتن بر ارائه مقالات و رشد در رشته دانشگاهی صحبت کرد.

بایدهای نامه نگاری به اعضا یادآور شد و در ادامه‌ی برنامه خانم هانیه سلامی‌راد -مربی ادبی مرکز مجازی استان، با اجرای تجربه و طرح ادبی متناسب با مسابقه بین المللی پست با عنوان «نامه‌ای به نسل‌های آینده درباره دنیایی که امیدوارید به ارث ببرند» کارگاه ادبی برگزار کرد.

گفتنی است: پنجاه و سومین دوره مسابقات بین المللی نامه نویسی در استان با استقبال بیش از هفتاد عضو مکاتبه‌ای همراه شد.

پایان بخش برنامه سخنان مدیر کل کانون پرورش فکری استان، آقای محمد مهدی حسین‌پور بود. او ضمن خوش آمدگویی به اعضا گفت: خوشحالم که در جمع بچه ها و اعضای مکاتبه‌ای هستم و امیدوارم در کنار هم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. او همچنین اظهار امیدوری کرد که این روزها در خاطر اعضا به شادی بماند و در آینده از خاطرات امروزشان به نیکی یاد کنند و از آن بنویسند.

لازم به توضیح است: در حال حاضر بخش مکاتبه‌ای استان خراسان رضوی ۵۰۰ عضو مکاتبه‌ای دارد که این اعضا از طریق نامه، سیر نوشتن را با همراهی سه پاسخگو دنبال می‌کنند.

نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای استان خراسان رضوی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =