روستای کَردر رضوی میناب می‌تواند الگوی حرکت‌های مردمی باشد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سفر به استان هرمزگان با حضور در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی و روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای کَردر رضوی میناب استان هرمزگان، در جمع مسئولان و اهالی روستا سخنرانی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی، در جمع  مردمان منطقه روستای کَردر رضوی گفت: اینجا را به عنوان سرزمین لیمو، خرما و انبه نمی‌شناسند؛ بلکه مردم، اینجا را حریم رضوی می‌دانند. هنر زنان این روستا خوس‌دوزی نیست بلکه پرورش کودکان و نوجوانانی است که با معرفت رضوی عجین شده‌اند.

علامتی با اشاره به نقش مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در عرصه‌های فرهنگی افزود: امروزه در عرصه حاکمیت نسبت به نقش مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حلقه‌های میانی صحبت می‌کنند و در این عرصه باید روی کودکان و نوجوانان بیشتر سرمایه گذاری کرد.

روستای کَردر رضوی میناب می‌تواند الگوی حرکت‌های مردمی باشد

مدیرعامل کانون پرورش فکری تاکید کرد: کودکان و نوجوانان هم به عنوان مخاطب و هم به عنوان تولیدکننده مورد توجه هستند.

وی ادامه داد: این روستا مرزهای علوم حکمرانی را پیموده و پا در عرصه‌ای قرار داده که پیشگام یک حرکت فراگیر مردمی است.

علامتی خطاب به مردم روستای کَردر رضوی گفت: شما با حرکتی که از دهه هشتاد آغاز کرده‌اید، نشان دادید هرکس برای خدا گام بردارد، خداوند ذهنش را  به مسیرهای پایدار رهنمون می‌کند.

وی ضمن بیان کلامی از امام راحل(ره) در تلفیق هنر و دین تصریح کرد: هنر یعنی دمیدن روح تعهد در وجود انسان‌ها و اگر می‌خواهیم مفهومی ماندگار شود باید با هنر آمیخته شود.

روستای کَردر رضوی میناب می‌تواند الگوی حرکت‌های مردمی باشد

علامتی افزود: اگر مردم محاسن کلام را بدانند با آن همراهی می‌کنند، زمانی که کلام ائمه، به شیوه خوب ارائه شود، مردم با رضایت آن را می پذیرند و به آن عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: قصه، نمایش‌نامه، موسیقی و نقاشی نمونه‌هایی از قالب‌هایی است که می‌تواند معارف را به جان مردم بنشاند؛ که مردم اینجا، با استفاده از سرود ارائه محتوا داشتند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:  یک هنرمند باید بتواند محتوا را به پیام تبدیل و آن را در قالبی که مورد علاقه‌ی مخاطب است، ارائه کند.

وی بیان کرد: امروزه نیاز است که زندگی اهل بیت با شیوه‌های جذابی مانند کمیک استریپ عرضه شود. اما در این قالب آثار کمی داریم که باید ارائه‌ی آن به مخاطبان داخلی و بین‌المللی، افزایش یابد.

روستای کَردر رضوی میناب می‌تواند الگوی حرکت‌های مردمی باشد

علامتی ضمن تبریک به مردم کَردر رضوی گفت: شیوه‌ی مردمیِ شما برای ماندگاری معارف باید یک الگوی متعالی شود و ما در کانون پرورش فکری آمادگی حمایت از شما را داریم.

گفتنی است، بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام‌رضا (ع) برگزارکننده این رویداد و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری عضو هیئت امنا این بنیاد است.

روستای کَردر رضوی میناب می‌تواند الگوی حرکت‌های مردمی باشد

یادآوری می‌شود، کانون فرهنگی‌هنری امام المنتظر(عج) روستای کَردر رضوی مبدع برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۷ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون‌های مساجد روستایی و پنج دوره جشنواره ملی فرهنگی‌هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به‌عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =