کد خبر: 339104
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
گرامیداشت هفته زمین پاک در مراکز کانون خلخال و شماره ۲ پارس‌آباد

ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال و شماره‌ی دو پارس‌آباد در نکوداشت هفته زمین پاک به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در برنامه‌ای که روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلخال اجرا شد، بیش از ۳۰ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» با کشیدن نقاشی‌های زیبا باهم به رقابت پرداختند.

در ابتدای این برنامه، زهرا محیطی، مربی مسئول مرکز با تشریح اهمیت زمین و محیط زندگی پاک، بابیان مطالبی آثار این مهم را در سلامت روحی و جسمانی انسان‌ها توضیح داد.

گرامیداشت هفته زمین پاک در مراکز کانون خلخال و شماره ۲ پارس‌آباد

کارشناس محیط‌زیست شهرستان خلخال نیز با طرح سؤالی از حاضران، به معرفی بخش‌های مختلف محیط‌زیست پرداخته و عوامل مؤثر آلودگی و راه‌های حفاظت و مراقبت از کره‌ی زمین را بیان کرد.

بر اساس این گزارش با آغاز مسابقه نقاشی، اعضای حاضر باراهنمایی مربیان مرکز نقاشی‌های زیبایی را رسم و به‌دلخواه رنگ‌آمیزی کردند.

عباس عزیزی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری خلخال نیز با بازید از این رویداد، با مربیان و اعضای شرکت‌کننده در مسابقه به گفتگو پرداخت

گفتنی است، در پایان به همه‌ی شرکت‌کنندگان جوایزی از سوی محیط‌زیست اهدا شد.

همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو کانون شهرستان پارس‌آباد به مناسبت روز زمین پاک ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «آسمان آبی، زمین پاک، حق همه ما بچه‌هاست» را با مشارکت اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه ابتدایی امید دانش برگزار کرد.

گرامیداشت هفته زمین پاک در مراکز کانون خلخال و شماره ۲ پارس‌آباد

در این ویژه‌برنامه که باهدف افزایش آگاهی و ایجاد ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از کره زمین و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست برگزار شد، ابتدا مربی مرکز در مورد اهمیت پاکیزه بودن زمین و هوای پاک، نقش آن بر سلامت جامعه و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست با حاضران گفتگو کرده و چند تن از اعضا نیز راهکارها و پیشنهادهای خود را برای حفاظت از زمین و محیط زندگی بیان کردند.

در ادامه با برگزاری کارگاه هنری، حاضران در برنامه با موضوع درخت که یکی از مهم‌ترین عامل حفظ کره زمین است؛ به فعالیت سفالگری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =