کد خبر: 339449
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
برگزاری نشست آموزشی جشنواره ی خاتم

با همت واحد آفرینش های ادبی کانون هرمزگان نشست آموزشی جشنواره ی خاتم ویژه اعضای مراکز فرهنگی هنری و فعالان فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون هرمزگان، نشست آموزشی نهمین جشنواره ی داستان نویسی خاتم در روز یازدهم اردیبهشت ماه با حضور کارشناس و مربیان آفرینش های ادبی، اعضای مراکز فرهنگی هنری و فعالان فرهنگی به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد.
معصومه میری مربی آفرینش های ادبی مرکز هرمز و برگزیده ی شایسته ی تقدیر در هشتمین جشنواره ی ملی خاتم که به عنوان مدرس در این نشست حضور داشت، در ابتدا عناصر داستان را برای اعضا برشمرد و با ذکر مثال به تشریح آن به زبان ساده پرداخت.
وی در ادامه ی این نشست آموزشی، در خصوص چگونگی نوشتن داستان بر اساس احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و با توجه به شخصیت و شیوه ی زندگی ایشان توضیح داد و چند نمونه از داستان های کوتاه را نیز برای اعضا خواند و به سوالات اعضای حاضر نشست پاسخ گفت.

برگزاری نشست آموزشی جشنواره ی خاتم
طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی نیز ضمن تشکر از استقبال اعضا و مربیان، از ایشان به خاطر توجه به شناخت و ترویج سیره ی حضرت محمد (ص)، به اعضا یادآور شد هر چه زودتر آثار خود را به منظور بررسی و راهنمایی های بیشتر برای مدرس نشست ارسال نمایند.
شایان ذکر است در کنار این نشست آموزشی، گروهی نیز در پیام رسان ایتا تشکیل شده است و معصومه میری علاوه بر ارائه ی آموزش های لازم و راهنمایی اعضا، نمونه هایی از داستان های برگزیده در دوره های پیشین را نیز به اشتراک گذاشته است.
گفتنی است نهمین دوره ی جشنواره ی خاتم در سه محور بازنمایی و بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه‌ی زندگی پیامبر اکرم(ص)، نمایش تأثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم(ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان و آفرینش ابعاد و نحوه‌ی آشنایی و الفت با زندگی پیامبر در نظرگاه اشخاص و افراد دیگر در طول تاریخ تا دوران معاصر و امروز در 2 بخش داستان کوتاه و داستان کوتاه کوتاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =