تئاتر، یک هنرفاخر است/ تبیین ارزش‌های ایرانی‌اسلامی رسالت‌هنرمندان

مدیرکل کانون استان گیلان تئاتر را یک هنر فاخر دانست و از هنرمندان برای تبیین ارزش‌های ایرانی اسلامی برای جامعه دعوت‌کرد .

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی که در آیین پایانی مرحله استانی جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خانه تئاتر شهر رشت سخن‌می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: در عصر رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، رسالت‌ هنرمندان برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان دشوارتر از همیشه است.

سیدجلیل میرعظیمی افزود: مهارت‌افزایی و هم‌گرایی، از شاخصه‌های هنر محسوب‌می‌شود. هنرمندان از تاثیرگذارترین قشرهای جامعه به‌شمارمی‌روند و این مهم می‌تواند در تبیین ارزش‌های ایرانی‌اسلامی، به ویژه برای نسل کودک و نوجوان تاثیرگذارباشد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های هنری گیلان پرداخت و با خاطرنشان‌کردن پیشینه‌روشن این استان در تربیت هنرمندان گفت: سیاست‌های کانون در گذر از تصدی‌گری به تولی‌گری، حمایت از هنرمندان و شکل‌دهی به آینده هنر استان است.

این مسئول فرهنگی در همین‌حال به ظرفیت‌های کانون استان گیلان پرداخت و ضمن اشاره به نیروی انسانی و مربیان توان‌مند آن توضیح‌داد: پلاتوی کودک و نوجوان کانون در مرکز شماره ۱ رشت و سالن گردهم‌آیی‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری استان ظرفیت مناسبی برای پیش‌برد برنامه‌های هنری به‌شمارمی‌رود و برای توسعه این ظرفیت‌ها تلاش‌می‌کنیم.

میرعظیمی ادامه صحبت‌های خود را به تشریح روند برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان اختصاص‌داد و ضمن قدردانی از مشارکت هنرمندان و همراهی فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و شرکت سپیدماکیان در برگزاری این رویداد فرهنگی اظهارکرد: حضور هشت‌گروه نمایشی توان‌مند در مرحله استانی، پیگیری و تلاش همکاران کانون و فعالان این عرصه را به‌تصویرمی‌کشد.

او درهمین‌حال، حضور امیرحسین‌طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، محمدحسن عاقل‌منش، عضو کارگروه فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، همایون کلانتری، مشاوراجرایی مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولانی از شرکت سپیدماکیان در این مراسم را بیان‌گر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری از منظر فعالان عرصه فرهنگ دانست و استمرار همکاری‌ها را برای برافراشتن پرچم هنر استان خواستارشد.

گفتنی‌است، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان ۱۷ اردیبهشت  با ۱۴۰۳ حضور هشت‌گروه نمایشی کانونی و آزاد در خانه‌تئاتر میزاکوچک شهرستان رشت و سه گروه راه‌یافته به مرحله کشوری معرفی‌شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =