طرح های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای شهر بندرعباس به صورت جدی پیگیری می‌شود

مدیرکل و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس در حوزه های فرهنگی کودک ونوجوان " طرح های گذر کودک، جشنواره مجسمه های شهر من، جشنواره قصه گویی محله ای، برنامه ریزی اوقات فراغت در محلات کم برخوردار و فرهنگسراها،آموزش مربیان فرهنگسرا ، راه اندازی قفسه کتاب کودک ونوجوان در فرهنگسرا ها و مناطق کمتر برخوردار، حمایت و تولید نمایش کودک ونوجوان، برگزاری نمایشگاه کتاب کودک ونوجوان و برگزاری نمایشگاه اسباب بازی را به عنوان پیشنهادات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشت‌کوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان، روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه در نشست مشترک با اعضای شورای شهر بندرعباس ضمن قدردانی از تشکیل جلسه گفت: همکاری و مشارکت اعضای شورای شهر بندرعباس و مسئولان شهرداری در سال گذشته بسیار به توسعه،بهسازی و بهبود فضای سبز مراکز کانون پرورش فکری کمک کرده است.
پشت‌کوهی با بیان اینکه کانون پرورش فکری هرمزگان توانسته جایگاه خوبی در سطح کشور داشته باشد ؛ عنوان کرد: کانون هرمزگان، تنها استانی است  که سند راهبردی خود را بر اساس سند بالادستی  تنظیم کرده و در حال اجراست  و همچنین در حوزه علم و فناوری و گسترش فعالیت ها در مرکز تخصصی علوم و رباتیک، دو عضو کانون هرمزگان به جشنواره جهانی رباتیک راه یافته اند که تنها نمایندگان کشور در این رویداد جهانی هستند.
وی با اشاره  به دیگر فعالیت های کانون گفت: یکی از دیگر فعالیت های اثرگذار، نمایش است. سال گذشته تماشاخانه ما ۶۰ اجرا و ۴۰هزار تماشاگر داشته است. نمایش به عنوان ابزاری هنری در تربیت کودکان ونوجوانان در محتوا بسیار حائز اهمیت است و نیاز است از نظر تربیتی نمایش های کودک ونوجوان قبل از اجرا توسط کانون به عنوان مرجع حوزه کودک ونوجوان بازبینی شود.
مدیر کل کانون پرورش فکری با اذعان اینکه قصه گویی، فعالیتی است که در آگاه سازی، رشد و تربیت کودکان ونوجوانان نقش مهمی دارد اظهار کرد: قصه گویی، فعالیتی است که در آن بر اعتماد بنفس، عزت نفس، بیان و زبان بدن قصه‌گو کار می‌شود.
 وی در ادامه افزود: یکی از پیشنهاد هایی ما برای تابستان امسال، جشنواره قصه گویی محله ای است.می‌توان از فضای بوستان ها برای گردهمایی خانواده ها و برگزاری کارگاه های آموزشی استفاده کرد؛ و این مستلزم همکاری شهرداری با کانون است.
وی بیان کرد: در کانون سواد اقتصادی کودکان و نوجوانان نیز پرورش می‌یابد و آنها را با کارآفرینی آشنا می‌کند.
پشت‌کوهی تاکید کرد: باید برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیار دقیق برنامه ریزی شود و نظارت ویژه ای بر کتاب های کودک و نوجوان انجام شود.

طرح های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شورای شهر بندرعباس به صورت جدی پیگیری می‌شود
وی ادامه داد: جشنواره مجسمه شهر من می‌تواند به مجسمه های شهر هویت دهد و از آسیب رساندن به اموال عمومی جلوگیری کند.
مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان با اشاره به اینکه کانون هرمزگان یکی از درگاه های مجوز صدور اسباب بازی در کشور را داردگفت: با اسباب بازی می‌توان سبک زندگی را آموزش داد و سواد رسانه ای والدین و فرزندان را توسعه داد. کار کودک در هر زمینه ای که باشد باید نتیجه‌ی تربیتی داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهر بندرعباس نسبت به همکاری و مشارکت شهرداری و سایر نهادها در برگزاری اولین نمایشگاه کتاب و اسباب بازی کودک و نوجوان تاکید کرد.
مدیرکل کانون هرمزگان در نشست مشترک با شورای شهر بندرعباس طرح های گذر کودک، جشنواره مجسمه های شهر من، جشنواره قصه گویی محله ای، برنامه ریزی اوقات فراغت در محلات کم برخوردار و فرهنگسراها،آموزش مربیان، راه اندازی قفسه کتاب کودک ونوجوان، حمایت و تولید نمایش کودک ونوجوان، برگزاری نمایشگاه کتاب کودک ونوجوان و برگزاری نمایشگاه اسباب بازی به عنوان پیشنهادات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان به اعضای شورای شهر بندرعباس اعلام کرد.
گفتنی است، اعضای شورا ضمن قدردانی نسبت به حمایت و اجرای طرح ها قول مساعدت داده و در این نشست مصوب شد طرح های پیشنهادی کانون هرمزگان در اعضای کارگروه شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شهرداری به صورت جدی پیگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =