کد خبر: 217782
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
بازدید 1605
آغاز  پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در همدان

پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با حضور 15 گروه نمایشی کار خود را آغاز کرد.

مدیر کل کانون استان همدان گفت: پانزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با حضور 15گروه نمایشی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،پرویز ابراهیمی افزود:15 گروه نمایشی نهم و دهم اردیبهشت ماه  به مدت دو روز در این جشنواره از ساعت 8.30 تا 17 به رقابت با یکدیگر می پردازند.
بنا براین گزارش،ابراهیمی در ادامه  بسترسازی رشد کمّی و کیفی نمایش‌های کودک و نوجوان در کانون، تولیدات نمایشی کانون و خلق آثار مبتنی بر ظرفیت‌های تربیتی،با استفاده از قابلیت‌های فرهنگ دینی و ملی و توانمندسازی مربیان و کارشناسان از طریق تبادل اندیشه و دستاوردهای نمایش عروسکی در تعامل با هنرمندان، مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهشگران و گروه‌های نمایش را از جمله اهداف برگزاری پانزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی عنوان کرد.
ابراهیمی خاطر نشان ساخت:پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کودک و نوجوان به منظور بازیابی کارکردهای تربیتی و تعلیمی و تقویت بنیان‌های نمایشی کودک و نوجوان، از سوی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
مدیر کل کانون استان همدان اظهار داشت: نمایش عروسکی یک فعالیت جذاب برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید که می‌توان در انتقال مفاهیم دینی ، آشنایی با سرزمین، انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیتی بر روی مخاطبین خود تاثیر بسزائی داشته باشد.
ابراهیمی در پایان گفت: دو گروه نمایشی اعضاء و یک گروه از مربیان پس از رقابت و اعلام نظر هیات داوران استانی برای حضور در مرحله منطقه‌ای معرفی می‌شوند.
لازم به ذکر است نیما بیگلریان، زهرا رضوی، لیلی باباخانی پانزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی را عهده دار هستند.