«آلما» ویژه نامه جشنواره نمایش عروسکی منطقه ای اردبیل منتشر شد

 
ویژه نامه ششمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی (منطقه سه کشور) با مطالب متنوع در خصوص هنر نمایش عروسکی منتشر شد.
در این ویژه نامه 21 گروه نمایش از 8 استان کشور شامل اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، گلستان و همدان معرفی شده اند، خلاصه ای از نمایش ها با مدت زمان و تکنیک اجراها نیز به مخاطبان ارایه شده است.
در این ویژه نامه مصاحبه ای از محمد باقر آدوسی با عنوان تغییر کیفی در تفکر، نگرش و رفتار هدف فعالیت های کانون است؛ یادداشت حسین موذن، دبیر ششمین جشنواره منطقه ای؛ یادداشت ناهید اللهویردیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری اردبیل آمده است.
داوران دو بخش مربیان و تربیت یافتگان کانون و بخش اعضا به اجمال معرفی شده اند. داریوش علومی کارشناس هنری کانون اردبیل شیوه نامه فعالیت فرآیند محور نمایش عروسکی را نقد کرده است؛ مقاله ای از آتوسا شاملو با عنوان تاثیر نمایش عروسکی بر خلاقیت؛ مقاله نیر پیکام با عنوان از ابتدای ساخت تا...؛ نکاتی برای علاقه مندان به نمایش عروسکی از اوبراتسوف؛ مقاله مارال صیادچی با عنوان نقش خانواده در علاقه مند کردن کودکان به نمایش؛ معرفی تکم و چومچه خاتون از عروسک های اصیل فرهنگ آذربایجان؛ مقاله ای از مهدیه علیقلیزاده با عنوان نمایشنامه مناسب برای کودک و نوجوان؛ مقاله ای از سارا وطنخواه با عنوان شکوفایی خلاقیت کودک و نوجوان با فعالیت نمایش عروسکی و مقاله ای از منیرالسادات سجادیان با عنوان تئاتر برای خردسال مطالبی هستند که در این ویژه نامه آمده است.
ویژه نامه آلما زیرنظر ناهید اللهویردیزاده با سردبیری داریوش علومی منتشر شده است. طراحی و صفحه آرایی نشریه به عهده بهمن کیانی آزاد و علی برادران و ویراستاری آن بر عهده سولماز صادقزاده نصرآبادی بوده، مدیریت اجرایی نشریه را نیز حسین قربانزاده عهده دار شده است