دل‌های کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، روانه حرم مطهر رضوی شد

با آغاز هفته فرهنگ رضوی، دل‌های کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی، روانه حرم مطهرآقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، با فرا رسیدن 26 مرداد ماه 1392 مربیان و اعضای 12 مرکز فرهنگی هنری استان، با  برپایی نمایشگاه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری ادبی با موضوع فرهنگ رضوی دل‌هایشان را روانه حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام کردند و فضای کانون را با قرائت صلوات خاصه ی امام رضا (ع) معطر کردند.
بر همین اساس 22 اثر نشریه‌نگاری رضوی، 29 اثر نام‌ها و نشانه‌های رضوی، 230 اثر کتاب‌سازی و 6 تابلو از نقاشی‌های یک تصویر از یک حدیث رضوی در 7 مرکز فرهنگی هنری فردوس، شماره 1 ، 2، 3 بیرجند، سربیشه، درمیان و قاین که تمامی این آثار نمونه‌هایی از آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری  سطح کشور طی سه سال گذشته در جشنواره‌های رضوی است، به نمایش در آمد.
در همین حال پنج مرکز فرهنگی هنری بشرویه، شماره 1 و 2 طبس، نهبندان و سرایان نمایشگاهی از آثار اعضا ، نشریات دیواری، آثار اعضا در جشنواره‌های رضوی برپا کردند.
اعضای مرکز فرهنگی هنری فردوس و نهبندان هفته فرهنگ رضوی را در حالی آغاز کردند که کارگاه نمایش نامه خوانی برگزار کردند و در مرکز فرهنگی هنری بشرویه اعضا با  ساخت تندیس رضوی، هدیه نقش، حدیث و کارگاه نقاشی به استقبال این هفته رفتند.
اعضای مرکز فرهنگی هنری قاین پای فیلم «آفتاب و مهتاب» که روایتی از زندگی آقا علی ابن موسی الرضا بود نشستند و اعضای مرکز فرهنگی هنری سرایان کتاب‌های موجود در کتاب‌خانه را با موضوع رضوی برای امانت کتاب انتخاب کردند و گروهی که به اردو رفته بودند قصه‌های رضوی را در پارک پامچال سرایان شنیدند، اعضای مرکز فرهنگی هنری سربیشه نیز پس از شنیدن قصه ها و معجزات امام رضا (ع) از زبان مربیان، کاردستی کبوتر حرم ساختند و آرزوهایشان را برای امام رضا (ع) نوشتند.
نوشتن نامه برای امام رضا علیه السلام و سپردن آن به پنجره فولاد، نوشتن یک آرزو بر روی تابلو یک آهو، یک آرزو در کنارقصه‌گویی اعضا و نمایشنامه‌خوانی از دیگر برنامه‌های آغازین هفته رضوی در مرکز شماره یک و 3 بیرجند بود.
در مرکز فرهنگی هنری درمیان بیش از 100 نفر از خانواده‌ها و اعضا در کنار یکدیگر با قرائت صلوات خاصه‌ی امام رضا علیه السلام و سرود رضوی میزبان حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان شدند و از فعالیت‌های خود در حوزه فرهنگ رضوی سخن گفتند.
علی عباسی در جمع اعضای مرکز فرهنگی هنری درمیان، از توجه ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت‌های دینی و بهره‌گیری از معارف رضوی برای مهرورزی کودکان و نوجوانان و توجه به سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا علیه السلام قدردانی کرد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار درمیان خطاب به کودکان و نوجوانان  گفت:  امروز شما در یک نقطه مرزی با اقلیت‌های مختلف ولی دل‌های پاک، خواسته‌هایتان را خالصانه برای امام رضا علیه السلام نوشتید، پس مراقب اعمال و رفتار خود باشید و تلاش کنید تا با آشنایی بیشتر با زندگی امام رضاعلیه السلام و الگو قرار دادن زندگی آن امام همام از ارادتمندان واقعی ایشان باشید.
در ادامه عباسی از مسوولین خواست با تقویت نگرش دینی و اعتقادات کودکان و نوجوانان به دشمنان اجازه برنامه‌ریزی تهاجم فرهنگی ندهند.
وی در پایان با شنیدن گزارشی از حضور اعضای مرکز فرهنگی هنری درمیان در جشنواره‌های رضوی از تلاش‌های مربیان کانون قدردانی کرد.
هفته فرهنگ رضوی در استان خراسان جنوبی در 12 مرکز ثابت فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از صبح 26مرداد آغاز و پنجشنبه 31 مرداد  1392با برگزاری مراسم رسمی اختتامیه  پایان خواهد یافت.