هفته فرهنگ رضوی در مراکز فرهنگی هنری درمیان، سربیشه و نهبندان

اعضای مراکز فرهنگی هنری درمیان ، سربیشه و نهبندان هم‌چون دیگر اعضای مراکز فرهنگی هنری استان با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته فرهنگ رضوی از امام رضا (ع) گفتند و نوشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، با آغاز هفته رضوی در مراکز فرهنگی هنری سربیشه، درمیان و نهبندان تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی رنگ و بوی رضوی گرفته است.
اعضای مرکز فرهنگی هنری سربیشه برای امام رضا (علیه السلام) نامه نوشتند و از آرزوی زیارت گفتند.
گروه نمایشنامه خوانی رضوی نیز با انتخاب کتاب "خوشبوتر از گلاب " یکی دیگر از قصه‌های امام رضا (ع) قرائت کردند و مربیان قصه‌هایی گفتند که موضوع آن فرهنگ ناب رضوی بود.
پخش صدای نقاره حرم امام رضا (ع) و فلسفه نقاره‌زنی در حرم مطهرآقا علی ابن موسی‌الرضا (علیه السلام)، برگزاری مسابقه حدیث و بحث آزاد با موضوع مودت مردم با  امام رضا (ع) و دعوت از دخترن کمیته امداد برای حضور در کانون و برنامه‌های هفته رضوی از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری سربیشه بود که در این روزها صورت گرفت.
 در همین حال اعضای مرکز فرهنگی درمیان به یاد روزهایی که مسافر امام رضا (ع) بودند خاطرات زیارتشان را نوشتند و برای امام غریبان از آرزوها و خواسته‌هایشان گفتند.
کشیدن نقاشی با موضوع رضوی وتشکیل گروه نمایشنامه خوانی، قصه گویی، نشریه‌نگاری و کتاب‌سازی از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجرا در هفته فرهنگ رضوی برای کودکان و نوجوانان عضو مرکز فرهنگی هنری درمیان پیش‌بینی شده است.
در مرکز فرهنگی هنری نهبندان نیز اعضا در کارگاه ادبی با موضوع کبوتر حرم، وقتی دلم را به پنجره فولاد گره می زنم، اولین دیدار حرم متن‌های زیبای ادبی نوشتند و این آثار را برای دیگر دوستان خود قرائت کردند.
جمع دیگری از اعضا در کارگاه سفال با القاب امام رضا (ع) آشنا شدند و همین القاب را بر روی کتیبه‌های گِلی نوشتند و اعضای کارگاه نقاشی با موضوعات احادیث امام رضا (ع) نقاشی کشیدند.
قصه گویی، نمایشنامه خوانی ، معرفی کتاب ، معرفی شخصیت و تدوین گاه‌نامه ادبی با موضوع هفته فرهنگ رضوی از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری نهبندان به شمار می‌رود.
هفته فرهنگ رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی از 26 مرداد آغاز شده است و صبح 31 مرداد به کار خود پایان خواهد داد.