عطر و بوی امام رضا (ع) در کارگاه‌های هنری کانون بشرویه پیچید

کارگاه‌های سفال، نقاشی، کاردستی و خوشنویسی در مرکز فرهنگی هنری بشرویه از آغاز هفته رضوی سرشار از نام و ذکر امام رضا (علیه السلام) شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، هم‌زمان با آغاز هفته رضوی در مرکز فرهنگی هنری بشرویه فضای کانون با فضا سازی خاص این هفته، دود کردن اسپند و  ذکر صلوات خاصه امام رضا (ع) غرق معنویت شد.
اعضای کارگاه سفال با استفاده از نمادها و نشانه‌های رضوی تندیس گِلی ساختند و نقش‌های ابتکاری خود را در گِل سفال شکل بخشیدند.
در همین حال جمعی از اعضا با استفاده از نقوش کاشی‌کاری‌های حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) پنجره‌های زیبا ساختند و این پنجره‌ها را با نوشتن احادیث امام هشتم شمس الشموس امام رضا (ع) زینت بخشیدند تا برای هدیه به میهمانان هفته رضوی آماده شود.
اعضای کارگاه نقاشی نیز با استفاده از طرح پوستر هفته فرهنگ رضوی پوستری بزرگ ساختند و در ورودی نمایشگاه هنر خود را به نمایش گذاشتند.
کارگاه خوشنویسی افتخار داشت که سخنان امام رضا (ع) ، بر زبان بچه‌ها و در نوشته‌هایشان جاری شده است و مربیان فرهنگی نیز به قصه‌گویی و معرفی کتاب‌ها با موضوع فرهنگ رضوی پرداختند.
قلک کارگاه پژوهش نیز این روزها برای دریافت سوالات ذهنی کودکان و نوجوانان آماده است تا بتواند با جمع آوری سوالات و جمع بندی ان موضوع تازه‌ترین پژوهش‌ها را تعیین کند و به دنبال پاسخ سوالات برود.
اجرای مسابقات کوتاه حضوری با موضوع زندگی امام رضا (ع)  و ساخت کبوترهای سفید حرم از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری بشرویه به شمار می‌رود.
برگزاری صبح شعر و قصه رضوی با عنوان زلال احساس در یک اردوی زیارتی تفریحی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع پابوس و تهیه فرش حرم، نمایش فیلم‌های انیمیشن اعضا در جشنواره‌های رضوی و پرده خوانی امام رضا (ع) نمایشنامه خوانی از جمله برنامه‌های روزهای پایانی هفته فرهنگ رضوی در مرکز فرهنگی هنری بشرویه است.
هفته فرهنگ رضوی از 26 مرداد تا 31 مرداد 1392 در سطح 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است.