ارسال 600 اثر اعضای کانون خراسان جنوبی برای جشنواره‌های موضوعی رضوی

ارسال 600 اثر کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری استان به جشنواره‌های موضوعی رضوی حکایت عشق و اردات آن‌ها به امام رضا (ع) دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی گفت: کانون استان خراسان جنوبی از 26 تا 31 مرداد افتخار داشت تا دوازدهمین هفته فرهنگ رضوی را در کنار جشنواره‌های بین المللی امام رضا (علیهم السلام) برگزار کند.
مدیر کل کانون استان افزود: هفته فرهنگ رضوی در استان خراسان جنوبی با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ رضوی برگزار شد و ما امیدواریم توانسته باشیم در این هفته‌ی مبارک به تقویت باورهای مذهبی کودکان و نوجوانان کمک کنیم و هم‌چنان از سیره عملی ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) در زندگی شخصی و اجتماعی به عنوان بهترین الگو بهره‌مند شویم.
صمدی در ادامه به حضور فعال اعضای مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی در جشنواره‌های رضوی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنر ی استان با حضور در 16 جشنواره موضوعی امام رضا (ع) 800 اثر فرهنگی، هنری و ادبی ارایه کردند که از این تعداد 600 اثر برای شرکت در جشنواره‌های رضوی ارسال شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از موفقیت‌ها و حضور اعضای کانون خراسان جنوبی طی سه سال گذشته در جشنواره‌های رضوی که تعداد آن در سال جاری به 16 جشنواره رسیده است، ارایه کرد وگفت: این حضور ارزشمند نتیجه تلاش و عشق و محبتی است که همه‌ی ایرانیان به ویژه خراسانی‌ها به امام رضا (ع) دارند
 
ایجاد عشق رضوی در دل کودکان لطف امام رضا (ع) است
فرشته اسدزاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری در این مراسم از فعالیت‌های مؤثر مذهبی کانون با لطیف‌ترین شیوه‌های فرهنگی هنری قدر‌دانی کرد و گفت: امروز برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز خاصی است، زیرا مرغک کانون هم به حرم و بارگاه امام رضا (علیهم السلام) پرکشیده است و این موج شادمانی و محبت به امام رضا (ع) در دل کودکان لطف امام رضا (ع) به کودکان است.
اسدزاده در ادامه خواستار تداوم و استمرار برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی  برای کودکان و نوجوانان شد و تأکید کرد: اگر شرایط رشد اجتماعی، فرهنگی و تربیتی آن‌گونه ادامه یابد که  کودکان به اقتضای سن با بهره‌گیری از شیوه‌های لطیف هنری با ائمه معصومین آشنا شوند، در سال‌های آینده خواهیم دید که عشق به ائمه چگونه در وجود این عزیزان وجود آن‌ها را از هرگونه آسیب دور می‌کند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری در ادامه گفت: تحول، نشاط و نگاه شیرین به زندگی ائمه بسیار اثربخش است و هنگامی که بچه‌ها در فضایی شاد با امام مهربانی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند اتفاق بسیار ارزشمندی رخ می‌دهد که توفیق استمرار آن را از امام رضا (ع) می‌خواهیم.
 
حق و انصاف این است که از فعالیت‌های کانون برای ترویج فرهنگ رضوی تقدیر کرد
 محمد مطهری‌فر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر میهمانان مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی در بیرجند بود که صبح 31 مرداد در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برگزارشد.
مطهری‌فر در این مراسم گفت: نهادینه کردن فرهنگ امام رضا (ع) در دوران کودکی به ترویج مسائل رضوی کمک می‌کند و انصاف آن است که فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه قدردانی و تشکر شود.
وی با بیان این‌که خوشبختانه جشنواره بین المللی امام رضا (علیهم السلام) در دنیا جایگاه خاص خودش را پیدا کرده است گفت: امسال شاهد برگزاری این جشنواره ها در 32 استان کشور و 40 کشور جهان هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در عین حال یادآور شد: امام رضا(علیهم السلام) متعلق به قشر و جامعه خاصی نیست و در دنیای امروز ما مفتخریم که در جوار امام رضا(ع) زندگی می‌کنیم در حالی که روش و سیره این امام همام برای بسیاری مردم دنیا سرلوحه‌ی زندگی اجتماعی و فردی است و ما خوشحالیم که در همسایگی امام رضا (ع) می‌توانیم عطر خوشش را استشمام کنیم.
مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی صبح پنج شنبه 31 مرداد 92 در بیرجند برگزارشد در حالی که جمع زیادی از مدیران فرهنگی در این مراسم حضور داشتند.
بازدید از نمایشگاه آثار اعضا در هفته فرهنگ رضوی وآثار کتابسازی و نقاشی های جشنواره یک تصویر از حدیث رضوی، نمادها و نشانه های رضوی کودکان و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح کشور، برپایی کارگاه حضوری نمایشنامه خوانیو نقاشی و سفال کتیبه برجسته رضوی، اجرای سرود رضوی توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، پخش پویانمایی‌های ساخته شده توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری بشرویه،اجرای نمایشنامه خوانی توسط اعضای مرکز شماره یک بیرجند، پخش کلیپ با محتوای گزارشی از فعالیت‌های کانون استان در هفته فرهنگ رضوی، جشنواره‌های رضوی و موفقیت‌های اعضای کانون خراسان جنوبی در سال‌های گذشته، شعرخوانی رضوی و تقدیر از اعضای فعال هفته فرهنگ رضوی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
 فرشته اسدزاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، محمد مطهری‌فر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد زمانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند، سیدعلی زمزم سرپرست معاونت هنری فرهنگ و ارشاد استان، سید علیرضا موسوی‌نژاد معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، غلامرضا حسنی رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش، مجید بهدانی کارشناس مسوول فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، فاطمه یعقوبی روابط عمومی حوزه هنری و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، والدین اعضا و اعضای کانون میهمانان مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی بودند.
برای نخستین بار هفته فرهنگ رضوی درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی طی روزهای 26 الی 31 مرداد  در 12 مرکز فرهنگی هنری با اجرای بیش از 110 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.