آخرین روز از هفته فرهنگ رضوی در مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی

در آخرین روز از هفته فرهنگ رضوی اعضای مراکز فر هنگی هنری استان دل‌هایشان را به پنجره‌های فولاد امام رضا (علیهم السلام) گره زدند وآثارفرهنگی، هنری خود را در این هفته به نمایش گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، آخرین روز از هفته فرهنگ رضوی در مراکز فرهنگی هنری استان همراه بود با حضور مسوولین و والدین تا شاهد گوشه‌ای از آثار کودکان و نوجوانانی باشند که یک هفته را با یاد و قصه‌های امام رضا (ع) در کانون گذراندند.
اعضای مرکز فرهنگی هنری بشرویه در کنار اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی بشرویه میهمان امام‌زاده بی‌بی نجمه خاتون شدند و آثار و دل‌نوشته‌های خود را برای امام رضا (ع) قرائت کردند.
در همین حال مسابقه ادبی حضوری " کبوتر دلم و ضریح چشم‌هایت " برگزار شد و احساسات زلالشان را روانه‌ی ضریح امام رضا (ع) کردند، گروهی دیگر از اعضا نیز طرح فرشی را قلم زدند که در کنار یکدیگر نقش فرش حرم شد.
حضور والدین، مسوولین و اعضا در کنار اعضایی که دل‌هایشان سرشار از عشق به امام رضا (ع) بود در کانون نیز برای کوچک‌تر و بزرگترها روز به یادماندنی رقم زد.
حجت الاسلام والمسلمین رضا بهشتی‌فر ریاست اداره تبلیغات اسلامی، حاج آقا زمانی زاده از اساتید حوزه علمیه،نرگس رضوانی رییس کمیسیون امور بانوان بشرویه و خبرنگاران میهمانان ویژه کانون بشرویه بودند.
طاهره کیانی به عنوان مسوول مرکز در آغاز مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی گزارشی از فعالیت‌های اعضای کانون در جشنواره‌های رضوی به ویژه هفته فرهنگ رضوی ارایه کرد و از والدین خواست تا فرزندانشان را در امر کتابخوانی همراهی و توجه به مطالعه را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی در زندگی تلقی کنند.
 در ادامه بهشتی‌فر ریاست اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سیره امام رضا (ع)  بر مبنای قرآن بنا شده است خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) هر سه روز یکبار قران را ختم میکردند و کودکان و نوجوانان با الگو گرفتن از امام هشتم در زندگی خود را بیمه خواهند کرد.
حاج آقا زمانی نیز در همین حال ضمن سپاس از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی خود را برای برگزاری
ویژه برنامه مشاعره رضوی اعلام کرد و فراهم کردن شرایط را در زندگی برای دوستی کودکان و نوجوانان با اهل بیت از وظایف اصلی پدرها و مادران دانست.
قصه‌گویی رضوی با عنوان جیرجیرک شفایافته، پخش فیلم‌های پویانمایی که اولین تجربه‌ی اعضای کانون بشرویه با موضوع امام رضا (ع) بود، پخش کلیپ فعالیت‌های هفته رضوی به همت جعفر صفار زاده یکی از اعضای فعال نوجوان، معرفی و تقدیر از اعضای فعال در هفته رضوی از جمله برنامه‌های مراسم اختتامیه هفته فرهنگ رضوی در بشرویه بود .   
مراسم اختتامیه هفته رضوی در مرکز فرهنگی هنری قاین با پخش صلوات خاصه‌ی امام رضا (ع) آغاز شد تا یک‌بار دیگر عطر ملکوتی اش در کانون جاری شود.
در ادامه «صبح‌ شعر وخاطره هشتمین خورشید» با حضور اعضای کارگاه ادبی برگزار شد و اعضا به قرائت اشعار و خاطرات خود در سفرهای زیارتی به مشهد مقدس پرداختند.
در پایان یکی از اعضا قصه زائر کوچک را  برای دوستانش بیان کرد و نمایشگاهی از آثار اعضا در هفته فرهنگ رضوی به همت اعضا در مرکز برگزار شد.
اعضای مرکز فرهنگی هنری سربیشه در آخرین روز از هفته رضوی ماکت ضریح را با کمک یکدیگر کامل کردند و گروهی از اعضا در کارگاه سفال پرنده‌های گِلی ساختند.
در همین حال پارچه هشت متری نقاشی اعضا با موضوع زندگی امام رضا (ع) کامل شد.
بر اساس اخبار رسیده از دیگر مراکزاستان، صبح 31 مرداد نمایشگاهی از آثار اعضا با موضوع هفته فرهنگ رضوی برپاشد.
 هفته فرهنگ رضوی  که در 12 مرکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی از صبح 26مرداد آغاز شده بود 31 مرداد  به پایان رسید در حالی که اعضا شناختشان درباره زندگی امام رضا (ع) بیشتر و ارادت قلبی‌شان به امام هشتم امام رضا (ع) جاودانه شده بود.