جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی،موجب پویایی ونشاط اجتماعی می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران با بیان اینکه جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ در سطح ملی محسوب می شوند از آن به عنوان فرایندی در جهت، پویایی و نشاط اجتماعی یاد کرد.<BR>

به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مشاعره و شعر خوانی رضوی، محسن فضلی در مصاحبه ی در این خصوص گفت:  فعالیت ادبی به ویژه شعر، با روح و احساس در ارتباط است و همین ویژگی می تواند در پرورش عاطفه رضوی خصوصا در کودکان و نوجوانان موثر واقع شود و کودکان و نوجوانان نیز  در مواجهه با عواطف و تصاویر شعر به درک حسی تازه دست یابند.
وی افزود: اطلاعات نهفته در شعر نیز به شناخت تازه کودک یا نوجوان منجر می شود و به این ترتیب با انجام این فعالیت جنبه های آموزشی و تربیتی نیز محقق می گردد.
فضلی با اشاره به اینکه این جشنواره به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ، فضای فرهنگی سراسر کشور را به طریقی درگیر می کند، افزود: این جشنواره موجب پویایی و نشاط اجتماعی می شود و در  انتقال مفاهیم و ارزشها از طریق هنر شعر به مخاطبان در رشد فکری و تعمق اعضا بسیار تاثیرگذار است.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه کانون طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان را دربرمی گیرد می تواند در برگزاری این جشنواره سهم بسزایی داشته باشد و از طرفی به دلیل اینکه مربیان خلاق کتابخانه مجری این فعالیت در مراکز هستند کودکان و نوجوانان حضور باکیفیتی در این جشنواره دارند بدین ترتیب نقش کیفی و کمی کانون در این جشنواره مشهود است.
این مسوول فرهنگی خاطر نشان کرد: حضور دستگاههای فرهنگی کشور با توجه به فعالیت تخصصی آنها با بخش های متفاوت جشنواره موجب اعتلای اهداف جشنواره می شود و در عین اجرای گسترده، نتایج حاصل از جشنواره نیز درحد قابل قبولی ارتقا خواهد نمود.
فضلی گفت: «پیشنهاد می شود نهادهای فرهنگی به خصوص کانون پرورش فکری و به تبع آن مربیان و اعضا را تشویق به حضوری خودانگیخته و خودجوش کرد و امکانات جانبی برای شرکت در این جشنواره را مهیا نمودکه به طور مثال؛ استفاده از کتابخانه های سراسر کشور و مواردی اینچنینی برای آماده سازی پژوهش رضوی می تواند مفید و موثر  باشد.»