جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی، کودکان ونوجوانان را در مسیر شکوفایی و ایجاد حس دینی ترغیب کند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران گفت: جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی، کودکان ونوجوان را در مسیر کشف و شکوفایی استعداد و ایجاد حس دینی ترغیب کند .<BR>

به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مشاعره و شعر خوانی رضوی،محمد باقر آدووسی با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره افزود: هر نظام و حکومتی براساس یک جهان بینی شکل گرفته و اداره می شود و این نظام مقدس براساس جهان بینی اسلامی شکل گرفته است و وزارت خانه ها و سازمان ها ی شکل گرفته در این نظام هر یک وظیفه ای دارند تا قطعات  نظام جمهوری اسلامی محکم شده و بتواند در جهان نقش آفرینی نماید .
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور تصریح کرد: پرورش فکر کودکان ونوجوانان به کانون سپرده شده است بنابراین کانون باید به رسالت خود یعنی احیا تفکر و خردورزی که یک ودیعه الهی در انسان است بپردازد.
وی با تاکید بر نقش تربیتی امامان معصوم (ع) یادآور شد: برای رسیدن به انسان خردورز و حکیم، کانون از الگوی بشری چون ائمه اطهار (ع) و شهدا مدد می جوید و برای به فعلیت رساندن قوه اندیشیه از معارف و فضایل و سبک زندگی آن ها بهره می برد تا انسان خردورز مورد نظر اسلام را به جامعه تحویل نماید.
آدووسی افزود: شعر خوانی و مشاعره و هر فعالیت دیگری یک ابزار برای احیا قوه تفکر است و شعر خوانی و مشاعره رضوی  با بهره گیری از فضایل و خصایص حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) زمینه ای در جهت انتقال معارف الهی و رضوی و زنده نمودن جان انسان مشتاق حقیقت است.
وی ادامه داد:  هر چند کانون به دنبال ایجاد جریان فرهنگی جهت همراه نمودن نگاه جامعه به سمت رسالت خطیر خود است اما متولی تبلیغ و ارشاد در جامعه نیست فقط متولی پرورش فکر است که آن در مراکز کانون و در فرآیند و پروسه زمانی توسط مربیان متخصص ،دلسوز و مسئولیت پذیر اتفاق می افتد.
با توجه به موارد عنوان شده برگزاری جشنواره هدف کانون نیست بلکه ارائه اندیشه های خلاق و آفرینش های برگرفته از پرورش فکر کودکان ونوجوانان برای افزایش اعتماد به نفس و ارائه الگو به جامعه مناسب است.
وی تاکید کرد: کانون برای انجام ماموریت خود لازم است همه دستگاه ها را همراه نموده و از ظرفیت آن ها بهره گیرد که البته این مسیر را تجربه می نماید و توفیقاتی هم داشته است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: « به نظرم جشنواره رضوی یا مهدوی (عج) یا سوگواره عاشورایی و یا هر فعالیت دیگری باید منجر به کشف و شکوفایی استعداد و ایجاد حس دینی جهت التزام و تجربه دینی و نهایتاً پرورش فکر شود و برآیند آن در جشنواره ها ارائه شود.
وی افزود: تولید فکر که همان تفکر است زمان بر است و استمرار تلاش در مراکز کانون را می طلبد سپس محصول آن هر چه باشد چه فاخر و چه ابتدایی چون برگرفته از جوشش فکری کودکان است ارزشمند و افتخار آفرین است.