شادمانی کودکان گیلانی در جشن بزرگ روز جهانی کودک

جشن بزرگ روز جهانی کودک همراه برنامه‌های شاد و بانشاط با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران ارشد استان و بیش از 300 کودک در سالن سینمای مجتمع کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نقی علیزاده مدیرکل کانون و دبیر کمیته هفته ملی کودک، این روز را به کودکان تبریک و در خصوص اهمیت دوران کودکی یادآور شد: دوران کودکی یکی از پایه‌های اصلی شکل‌گیری شخصیت انسان است و کودکان هر جامعه آینده‌سازان آن جامعه هستند پس هر چه‌قدر برای کودکان سرمایه‌گذاری کنیم، برای سعادت و موفقیت جامعه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.
وی با معرفی فعالیت‌های کانون در 6 محور فرهنگیهنری، ادبی، علمی، اسلامی، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی درخواست‌های کودکان را از مسوولان استان خواستار شد.
علیزاده به نمایندگی از این قشر آینده‌ساز از مسوولان استان خواست تا با احداث مراکز فرهنگیهنری‌، اردوگاه ویژه کودکان و نوجوانان و در نظرگرفتن مکانی مناسب برای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون در رشت و کتاب‌خانه سیار برای کودکان روستایی استان و تخصیص بودجه استانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت کنند.
وی در سخنان خود از حضور و ارج نهادن معاون عمرانی استانداری، مدیران ارشد استان، صدا و سیمای مرکز گیلان، نیروی انتظامی و اصحاب رسانه به کودکان قدردانی کرد.
 
معاون عمرانی استانداری گیلان: کودکان پیام آور سعادت و خوشبختی جامعه هستند
در ادامه مهندس آقاجانزاده معاون عمرانی استانداری با پیام تبریک روز جهانی کودک از سوی استاندار گیلان به کودکان فهیم و ولایتمدار گیلانی، از کانون پرورش فکری، صدا و سیما، هنرمندان و نیروی انتظامی که برنامه‌های شاد و مفیدی برای کودکان در این هفته اجرا میکنند، تشکر و سپاسگزاری کرد.
معاون عمرانی استانداری در این جشن با اعلام مساعدت و همکاری هرچه بیشتر با کانون خاطرنشان کرد: با توجه به مسوولیت‌های معاونت عمرانی استانداری در خصوص مهیاسازی فضاهای آموزشی که از سرمایه‌های نظام و هدیه‌ی مقام معظم رهبری است و بخش راهور که نیازمند همکاری کودکان و سبزپوشان نیروی انتظامی است ، با یک‌دیگر همکاری خواهیم داشت.
وی از کودکان خواست با همت، صداقت و شیوایی در گفتار از خانواده‌های خود بخواهند به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نهند و به خدمت‌گزاران در این امر دست یاری دهند و برای ایرانی آباد همه با هم تلاش کنیم.
مهندس آقاجانزاده افزود: شادی و نشاط حق کودکان است ولی کودکان ایرانی باید بدانند که همه ی ما این آرامش و نشاط را مدیون خون شهیدانی همچون سردار قلی پور، شهید املاکی، شهید خوش سیرت هستیم که با جانفشانی خود از ایران اسلامی دفاع کردند و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بدانند در هفته کودک برنامه های شاد و خوشحال کننده که حق شما کودکان پاک دل است، برای شما عزیزان اجرا می شود.
وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به کودکان توصیه کرد: از هر فرصتی به بهترین نحو استفاده کنند و در مدرسه، دانشگاه و هر سنگر دیگری فرصت‌ها را غنیمت بشمارند و با احترام به پدر و مادر، معلمان و مربیان، رعایت قانون و توصیه‌های دین مبین اسلام، پیام آور سعادت و خوشبختی در جامعه باشند.
در جشن روز جهانی کودک، محمدرسول حقدوست همکار بازنشسته وهنرمند گیلانی با شعر "کودکان روزتان شاد و خرم"و بازی چیستان‌های گیلکی و بیان خاطرات خوش کودکی‌اش از کانون، شادی کودکان را دو چندان کرد.
گروه موسیقی سنتی عرفان نیز با ترانه‌های شاد گیلکی شور و نشاط خاصی به جشن کودکان داد و نمایش طنز هنرمندان گیلانی لبخند شادی را بر لبان کودکان نشاند.
همچنین کودکان عضو فعالیت موسیقی کانون نیز برنامه موسیقی اجرا کردند و روزشان را جشن گرفتند.
گفتنی است در این جشن 12 عضو برگزیده جشنوارههای سراسری رضوی آثار ادبی خود را خواندند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه مورد تشویق قرار گرفتند و به تمامی کودکان شرکتکننده در جشن، بسته فرهنگی اهدا شد.
 
جشن روز جهانی کودک در مرکز فرهنگیهنری سیاهکل و آستانه اشرفیه
به مناسبت هفته ملی کودک مراکز فرهنگیهنری گیلان با همکاری نهادهای فرهنگی شهرستان‌ها، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای کودکان اجرا می‌کنند.
بر این اساس مرکز فرهنگیهنری سیاهکل در پانزدهم مهرماه روز کودک، خانواده و مدرسه با نمایش عروسکی «بزک سر به هوا» و مسابقه حضوری و بازی، میزبان بیش از 200 کودک بود.
مسوول مرکز با تبریک روز جهانی کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای حاضران معرفی و در خصوص نقش خانواده در تربیت کودکان سخنانی را بیان کرد.
در ادامه، شرکت‌کنندگان از نمایشگاه کاردستی‌های خلاق اعضای کانون بازدید کردند.
به مناسبت هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی ویژه برنامه مشترکی از سوی مرکز فرهنگیهنری آستانه اشرفیه و نیروی انتظامی در کانون اجرا شد.
کودکان شرکتکننده علاوه بر بازدید از نمایشگاه آثار فرهنگیهنری اعضای کانون با راهنمایی‌های پلیس راهور و نیروی انتظامی در خصوص مراقبت از خود آشنا شدند و در مسابقه حضوری و کارگاه خوشنویسی شرکت کردند.
در این هفته برنامه‌های متنوعی با دعوت از دانشآموزان مدارس و همکاری آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، حفاظت محیط زیست و بهزیستی در مرکز فرهنگیهنری آستانه اشرفیه اجرا می‌شود.