ویژه برنامه های متنوع برای کودکان در مراکز کانون گیلان

مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان با هدف بزرگ داشت هفته ملی کودک با همکاری ادارات شهرستان ها برنامه های متنوعی را برای کودکان اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، مرکز فرهنگی هنری فومن با هدف برگزاری هرچه باشکوهتر هفته ملی کودک جشن بزرگی با حضور 450 کودک در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار کرد.
در این جشن قصه گویی گیلکی و بازگویی خاطرات کودکی توسط محمدرسول حقدوست همکار بازنشسته و هنرمند گیلانی اجرا شد و اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه مهرآفرین و مسابقه حضوری کودکان از دیگر برنامه های این جشن بود.
همچنین نکات ایمنی همراه با اهدای جوایز توسط پلیس راهور ناجا و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برای کودکان بیان شد، به تمامی کودکان شرکت کننده در جشن از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جوایزی اهدا شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فومن این جشن را با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، معاونت پرورشی و تربیت بدنی، بهزیستی، بهداشت و درمان، هلال احمر و پلیس راهور برگزار کرد.
برگزاری ایستگاه نقاشی با عنوان کودک شادی روی پارچه، نمایشگاه آثار فرهنگی هنری اعضای کانون و معرفی فعالیت های کانون از جمله فعالیت های مرکز فرهنگی هنری منجیل در این هفته بود.
دعوت از کارشناسان حفاظت محیط زیست و ارایه توضیحات لازم برای کودکان توسط این کارشناسان و مسابقه نقاشی با موضوع کودک و طبیعت و بازدید از نمایشگاه فعالیت های تابستانی اعضای کانون هم از برنامه های مرکز فرهنگی هنری ماسال است.
این مرکز در روز کودک و نیایش همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) فعالیت هایی همچون معرفی شخصیت، حدیث و مسابقه اذان برگزار کرد.
کارگاه نقاشی با عنوان آرزوهای کودکی، معرفی کتاب های بخش مرجع کانون و بازدید دانش آموزان از نمایشگاه کانون از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری رضوانشهر است. همچنین در روز کودک و نیایش نشستی با حضور کارشناس سازمان تبلیغات اسلامی و تشریح راههای انس با خدا و فواید دعا در این مرکز برگزار شد.
مرکز فرهنگی هنری شاندرمن با اجرای فعالیت های نمایش فیلم، معرفی ایام، کاردستی، معرفی کتاب و حدیث، ایستگاه نقاشی، بازی و سرگرمی و برگزاری نمایشگاه از آثار اعضای کانون این هفته را گرامی داشت.
دعوت از مدارس، شعرخوانی، کارگاه نقاشی، کاردستی و بازی و سرگرمی و قصه گویی و اهدای جوایز به کودکان با همکاری شهرداری از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری رستم آباد بود.
مسابقه نقاشی با عنوان "من چه شادم امروز" ویژه کودکان، معرفی فعالیت های کانون و نمایش فیلم هم از برنامه های مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان است. این مرکز نیز با برگزاری نشست تخصصی سبک زندگی اسلامی با موضوع نماز ، نوجوانان را با اهمیت نماز و شرایط قبولی نماز به درگاه الهی بیشتر آشنا کرد.
مرکز فرهنگی هنری لشت نشاء به منظور آشنایی کودکان با فعالیت های کانون از دانش آموزان مدارس دعوت و فعالیت هایی همچون شعرخوانی، معرفی شاعر کودکان مصطفی رحماندوست، معرفی کتاب، قصه گویی، مسابقه، کارگاه کاردستی و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون را اجرا کرد.
حضور مربیان کانون در مدارس و اجرای فعالیت هایی نظیر قصه گویی،مسابقه برای دانش آموزان و اهدای جوایز با همکاری اداره آموزش و پرورش از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری کومله است.همچنین با دعوت از مدارس و برگزاری کارگاه های نقاشی، کاردستی و بازی و سرگرمی دانش آموزان با فعالیت های کانون در این مرکز بیشتر آشنا شدند. در این هفته اعضای کتاب خوان کانون در این مرکز مورد تشویق قرار گرفته اند.
نمایش فیلم در سالن سینمای کانون، برگزاری کارگاه های ادبی و هنری، بازدید دانش آموزان از نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی کانون، بزرگداشت روز حافظ، قصه گویی، معرفی کتاب از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری اسالم درهفته ی ملی کودک بود.
برگزاری جشن با حضور اعضای فعال کانون و شرکت اعضا در کارگاه های کاردستی، نقاشی از جمله برنامه های مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت بود.
مربیان این مرکز با حضور در نمایشگاه هفته ملی کودک استان، فعالیت هایی نظیر قصه گویی، نقاشی، معرفی کتاب، ادبی، معرفی فعالیت های کانون، مسابقه و اهدا جوایز در این نمایشگاه اجرا کردند .