کد خبر: 223384
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
بازدید 9735
بازدید15000 کودک و نوجوان از نمایشگاه هفته ملی کودک گیلان

نزدیک به 15000 کودک و نوجوان از نمایشگاه هفته ملی کودک که از سوی کمیته هفته ملی کودک استان گیلان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود، بازدید کردند.

 
به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان نمایشگاه هفته ملی کودک که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و همکاری صدا و سیما، بهزیستی، هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پلیس راهور و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، حفاظت محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد،خدمات ویژه ای با محوریت کودک به کودکان، نوجوانان و خانواده ها ارایه کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر غرفه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون، در غرفه دیگری مربیان فعالیت های متنوع فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان اجرا کردند. در این غرفه آثار اعضای کودک و نوجوان مراکز چهارگانه رشت در زمینه کاردستی، کتابسازی، نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، ظریف بری با چوب به نمایش گذاشته شده بود. و مربیان با برگزاری کارگاه های مختلف و ارایه بروشور کودکان و نوجوانان را با فعالیت های کانون بیشتر آشنا کردند.
صدا و سیمای مرکز گیلان(گروه کودک):
غرفه صدا و سیما با دکوری جذاب و مناسب کودکان، عروسک های برنامه های کودک و نوجوان را که در سال های اخیر در این برنامه مورد استفاده قرار گرفته بود را به نمایش گذاشتند. مجریان و بازیگران این گروه نیز ارتباط خوبی با کودکان برقرار کرده و در معرفی غرفه های نمایشگاه همراهی می کردند. نمایش فیلم، عکس و سرود هم از دیگر برنامه های گروه برنامه کودک صدا و سیمای مرکز گیلان در این نمایشگاه بود.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی:
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه علاوه بر کتاب های مناسب، نرم افزارهای بازی و کارتون برای کودکان و نوجوانان عرضه داشت. این اداره با برگزاری بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده های گیلانی بود.فیلم های جشنواره با دعوت از دانش آموزان مدارس و مهدهای کودک به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان نمایش داده شد.
جمعیت هلال احمر:
جمعیت هلال احمر با ارایه آموزش های امدادی و کمک های اولیه، توزیع بروشورهای آموزشی امدادی، توزیع لوح های فشرده آموزشی، فرهنگی و کیف های امدادی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. برگزاری مسابقه نقاشی و اهدای جوایز در طول هفته ملی کودک (در چادر جمعیت هلال احمر در کنار نمایشگاه)و پخش نماهنگ فعالیت های غنچه های هلال احمر(کودکان عضو جمعیت هلال احمر) از دیگر برنامه های این غرفه در نمایشگاه بود.
دانشگاه علوم پزشکی:
در این غرفه کتاب، پمفلت و جزواتی با هدف ارتقای سلامت کودکان و مادران به صورت رایگان به بازدیدکنندگان اهدا شد. همچنین در خصوص تغذیه سالم، ایمنی بهداشت دهان و دندان و بهداشت مدارس، فواید شیر مادر، تغذیه و سلامت قلب، پایش رشد کودکان و اعلام سامانه های سلامت آموزش هایی به بازدیدکنندگان ارایه شد.
 اداره بهزیستی:
اداره بهزیستی با دعوت از مهدهای کودک، کاردستی های این مهدهای کودک و هنرهای دستی مددجویان سلامت خود را به نمایش گذاشت. همچنین با ارایه بروشور فعالیت خانه سلامت کودکان را برای بازدیدکنندگان معرفی کرد.
اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی محلی استان گیلان هنرهای صنایع دستی مرتبط با کودکان را در هفته ملی کودک به نمایش گذاشت. این غرفه به نمایندگی از تمامی هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی، عروسک های دست بافت ماسوله، عروسک هایی با لباس های محلی، قلاب بافی، گیره های تزیینی و کیف های چرمی و دستبندهای کودکانه، کیف های حصیری کودکانه، و لباس های محلی دخترانه و پسرانه را برای نمایش و فروش عرضه کرد.
پلیس راهور و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی:
پلیس راهور در این غرفه با اهدای بسته های فرهنگی، کتاب و بروشورهایی با طراحی کودکانه آموزش های لازم و مفیدی را برای کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک ارایه کرد.
اداره کل حفاظت محیط زیست:
در این غرفه کتاب هایی با موضوع حفاظت از محیط زیست و راههای جلوگیری از تخریب و نابودی طبیعت و زمین به کودکان و نوجوانان معرفی و بازدیدکنندگان به کمک تصاویر و پوسترهای بزرگ در این غرفه با فرهنگ زیست محیطی بیشتر آشنا شدند. اهدای کتاب، بروشور و لوح های فشرده هم از جمله برنامه های این اداره بود.