افتخاراتی دیگر برای کانون زنجان به دست مربیان رقم خورد

سوگواره شعر، قصه و هنر حسینی که امسال هفتمین سال خود رادر قزوین پشت سرنهاد برگزیدگانی از استان زنجان را در رشته ‌های عکاسی و قصه گویی از داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان مراسم اختتامیه هفتمین سوگواره بین المللی که امسال به عنوان "حماسه در کربلا"نیز نامگذاری شده بود با حضور مدیرعامل کانون و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در قزوین به کار خود پایان داد.
این سوگواره با هدف اینکه کربلا عرصه جست ‌و جوی دایم شیعه برای دست‌یابی به واقعیت ایمان و حماسه است عنوان "حماسه در کربلا" را به خود گرفت.
از اهداف این سوگواره میتوان به معرفی و ترویج فرهنگ و هنر حسینی (ع) ، فراهم‌سازی زمینه ابراز ارادت و اخلاص هنرمندان و اهالی قلم به جایگاه مقدس امام حسین (ع) ، ارتقا سطح معنویت وباورهای دینی در مربیان و اعضای کانون ، تبیین جایگاه تاثیرگذار دین و مذهب در فرهنگ و اندیشه ایرانی را از اهداف برگزاری سوگواره برشمرد.
در سوگواره امسال شرکت کنندگانی که در بخش‌های هنر و شعر و  قصه از 28 استان کشور در در آن حضور داشتند آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره در بخش عکس عاشورایی 1166 اثر از 81 مربی و 135 عضو از 17 استان، در بخش شعر و متن ادبی 554 اثر از 285مربی و 269 عضو از 22 استان و در بخش قصه گویی 34 اثر از 25 مربی و 9 عضو از 15استان اعلام شد.
از استان زنجان در بخش عکس، نسرین والی و سیده کبری حسینی جزء نفرات برتر و آثار عکس زینب عزیزی ، حامد گل محمدی منتخبین راه یافته به نمایشگاه سوگواره بودند و در بخش قصه‌گویی مرضیه هاشم‌لو به عنوان نفر برتر انتخاب شد.
در سوگواره بین‌المللی امسال مهمانان خارجی شیعه از کشورهای لبنان، افغانستان، عراق، پاکستان، هند و بنگلادش نیز حضور داشتند.