بزرگداشت مقام مادر در مراکز کانون زنجان

همزمان با ولادت حضرت صدیقه کبری حضرت زهرا (س) برنامه هایی متنوعی جهت بزرگداشت مقام والای مادر و زن در سطح مراکز استان درحال اجرا میباشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان؛همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) سه مرکز از مراکز کانون استان اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع در بین اعضاء نمودند و این این روز را پاس داشتند.
زیباترین ستاره سپاس در مرکز قیدار
زینب علی بیگلو مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری قیدار بیان داشت برنامه ای تحت عنوان «زیباترین ستاره ی سپاس » را با هدف بزرگداشت میلاد آب وآینه را اجرانمودند که شروع برنامه با آیاتی چند از کلام الله مجید بود و سپس گروه تواشیح کوثر مرکز برنامه زیبایی را اجرا نمودند
وی به سخنرانی حجت الاسلام فیضی از اساتید حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت که ایشان با نشاط خاصی برنامه را اجرا نموده ودر خصوص مقام والای مادر و پاکدامنی حضرت فاطمه زهرا ونیز سوره مبارک کوثر صحبت نموده و بیان کردند که سوره های قرآن کوچک و بزرگ ندارد سوره ی کوثر اگرچه کوتاه است اما دارای معنا ومفهوم بسیار بزرگ می باشد وسپس اعضاء را مورد خطاب قرار داده و از آنها در خصوص القاب مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت پرسش و پاسخ صحبت گردید
 در ادامه گروه سرود کوثر که با در نظر گرفتن روز 20 جمادی الثانی سال روز تولد حضرت فاطمه 20 گردنبند از گل یاس و با در نظر گرفتن سن حضرت فاطمه 18 تاج گل یاس مذین به القاب ایشان بوده برنامه شان را اجرا نمودند.
مربی مسئول مرکز همچنین به حضور میهمانان اشاره کرد و بیان داشت «آقای موسوی حراست ومشاور فرمانداری، سرکار خانم محمدی مسئول امور کانون بانوان ، خانم موسوی کارشناس امور بانوان اداره بنیاد شهید و30 نفر مادران اعضای مرکز در این برنامه حضور داشتند.
علی بیگلو برای میهمانان در خصوص فعالیتهای کانون توضیحات مختصری ارائه داده ونماهنگی در این خصوص پخش شد و در پایان برنامه اهدای هدایا به مادران نمونه وفعال اعضای کانون و40 نفر از اعضایی که نامشان هم نام حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و همچنین تقدیر از مادر شهید بزرگوار محمود صالحی و مادر بزرگ شهید حبیب صالحی نیز می باشند بود.
هفته سلامت به همراه روز مادر در مرکز سلطانیه
سیلا بهرامی مربی مسئول مرکز سلطانیه به گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت اعضای کانون مرکز سلطانیه به همراه مادرانشان به مناسبت روز مادر و هفته سلامت به منطقه تفریحی شاه بلاغی رفته و در کنار مربیان کانون به تفریح پرداختند.
این برنامه در دوبخش هفته سلامت و بزرگداشت مقام مادر با اهداف تاکید برمقام شامخ مادران و حفظ ونگهداری از محیط زیست و تغذیه سالم برگزار گردید.
در این برنامه در دو بخش صبحانه سالم (نان و پنیر و سبزی و گردو)و ناهار (آش کشک نان و پنیر و سبزی) به بچه ها اهمیت غذاهای خانگی را یاد آور شدیم.و با مادران به بچه ها گفتیم فست فودها ممنوع.
شعارما سلامت کودکان در کنار مادران  و اعضای خانواده بود.بچه ها در مسابقه ای به پاک سازی جوی آبی که مسافران نوروزی آن را کثیف کرده بودند پرداختند.مربیان به اهمیت محیط زیست سالم با شعار «محیط زیست را پاکتر از آنچه یافته ایم ترک کنیم»پرداختند.
در برنامه کوهپیمایی و قایق سواری بر اهمیت ورزش و تن سالم اشاره کردیم.
در این برنامه مادران با قصه گویی از قدیم ها و نقل خاطراتشان محفل بچه هارا گرم کردند.
هفته زن در مرکز سهرورد
معصومه رجبی مربی مسئول مرکز سهرورد ضمن تبریک روز زن و گرامیداشت این هفته از برپایی نمایشگاه نقاشی خبرداد و گفت در این برنامه به معرفی شخصیت والای حضرت فاطمه (س) وهمچنین  معرفی چند کتاب در خصوص این روز برای اعضاء بود.