اعضای کارگاه های ادبی کانون استان در زادگاه شیخ اشراق

اعضای نوجوان کارگاه های ادبی مرکز آفرینش‌های کانون زنجان یک روز پر خاطره را در زادگاه شیخ اشراق گذراندند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، با برنامه ریزی صورت گرفته توسط مرکز آفرینشهای ادبی کانون زنجان ، 56 نفر از اعضای کارگاه های ادبی راهی سهرورد شدند . در این برنامه اعضا ضمن بازدید از مرکز فرهنگی هنری سهرورد که در سالیان گذشته محل تولد و زندگی شهاب الدین سهروردی بوده است، به طور مختصر توسط همکاران پر تلاش مرکز سهرورد با زندگی و دیدگاه های شیخ اشراق آشنا شدند و سپس با پیاده روی از میان کوچه باغهای زیبای سهرورد، در باغ گردوی بسیار زیبایی در کارگاه های ادبی شرکت کردند .
شیرین دارایی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون زنجان گفت: مربیان ادبی استان، کارگاه‌ها را با موضوع "توصیف و لحظه پردازی" برگزار کردند . بچه ها می بایست هر آنچه در این روز پرخاطره دیده و حس کرده بودند، به اثرشان انتقال داده و سعی کنند مخاطبان نوشته هاشان را در دیده و شنیده هایشان شریک کرده و تحت تاثیر قرار دهند . همچنین می بایست با وارد کردن تصاویر متحرک در نوشته هاشان (مثل شخصیت بخشی به عناصر اطراف ) مخاطب را به تماشای گفتگوها و حرکت ها دعوت کنند . 
در ادامه غلامحسین نظری ، مدیر کل کانون استان نیز با اعضا و مربیان شرکت کننده در اردو دیدار کرده و ضمن حضور در 7 کارگاه ادبی ، با محتوا ی برنامه و آثار تعدادی از اعضا آشنا شدند .
تقدیر شورای شهر سهرورد از مدیر کل کانون استان و کارشناس فرهنگی حوزه 2 از دیگر برنامه های این اردو بود . تقی بیگلو ، یکی از اعضای این شورا به نمایندگی از سایر اعضا با اهدای لوح تقدیر و هدیه ، از مدیر کل کانون استان به سبب ایجاد فضای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان سهرورد و ترویج کتابخوانی در میان آنان تقدیر و تشکر کرد .

اعضا پس از صرف نهار و عصرانه و بازی و مسابقه و پس از سپری کردن یک روز شاد و پر هیجان، با در دست داشتن کاردستی های زیبایی که توسط اعضای خوب مرکز سهرورد آماده و به آنان اهدا شده بود ، از دیار شخ اشراق خداحافظی کردند .