کد خبر: 251074
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
بازدید 2901
بازدید رضا قمرزاده از کارگاه آزاد هنری

مدیرکل کانون استان تهران چهارشنبه (16دی) از کارگاه آزاد هنری با موضوع «نقاشی خط» بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، بیش از 40 مربی هنری مراکز در رشته خوشنویسی، نقاشی و سفال در کارگاه حضور داشتند.
 
کارگاه آزاد هنری طی دو روز 15 و 16 دی در مرکز 30 برگزار شد.
 
برای برپایی کارگاه ازعین‌الدین صادق‌زاده دعوت شد. وی دارای دکترای تخصصی هنر است. این هنرمند عضو شورای ارزشیابی هنرمندان و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران است و در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی حضور داشته.
 
این کارگاه با هدف آشنایی مربیان با تکنیک‌های نو و به روز، آشنایی مربیان با هنرمندان مطرح عرصه هنر، ارتباط و معرفی کانون و توان‌مندی‌های آن به  جامعه هنر، تقویت روحیه جمعی و آشنایی با توان‌مندی یکدیگر و تبادل تجربه، خلق آثار و برگزاری نمایشگاه، تشویق و ترغیب مربیان هنری و رشد هنری در ایشان، ایجاد فضای فرح‌بخش برای تجدید قوا و روحیه مربیان پاره وقت و آشنایی مربیان با هنر نقاشی خط برپا گردید.
 
در روز نخست در نوبت صبح صادق‌زاده درباره تاریخچه نقاشی خط، شکل‌گیری این هنر از آغاز تاکنون و تکنیک‌های مختلف نقاشی خط توضیح داد. عصر روز نخست و روز دوم کارگاه نیز به فعالیت مربیان اختصاص داشت.
 
صادق‌زاده پس از خلق چندین تابلو «نقاشی خط» در کارگاه درباره ژسو، مادلینگ، اکریلیک مایع، مرکب کالیگرافی و کربنات پتاسیم برای مربیان توضیح داد.
 
سپس مربیان با دراختیار گرفتن بوم و مقوا با نظارت این هنرمند آثاری را کشیدند.
 
گفتنی است رضا قمرزاده مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران و صدیقه حسن‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی با حضور در کارگاه آزاد هنری در جریان نحو برگزاری آن قرار گرفتند.
 
مدیرکل کانون استان تهران با توجه به برپایی این کارگاه به مربیان توصیه کرد در بخش نقاشی وخوشنویسی دومین جشنواره «قامت دوست» در سال 1395 شرکت کنند. 
 
کارگاه آزاد هنری با موضوع «نقاشی خط» توسط واحد کارشناسی هنری استان تهران برنامه‌ریزی شده بود و گواش پارس به عنوان اسپانسر همکاری داشت.