به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، پیر هبرت در باره سطح آثار جشنواره، اظهار کرد: از دیدن آثار ایران لذت بردم. از نظر کیفی و تکنیک پویانمایی، ایران با بسیاری از جشنوارههای برتر دنیا قابل مقایسه و از جایگاه خوبی برخوردار است. تعداد آثار زیاد بود و این مسئله، کار را برای هیأت انتخاب سخت کرده بود.
او ادامه داد: همانطور که میدانید از تکنیکهای رایانهای مانند دو و سه بعدی استفاده زیادی میشود، اما جای امیدواری است که در آثار ایرانی، بیشتر از تکنیکهای استاپ موشن و عروسکی استفاده شده است.
داور بخش بینالملل جشنواره درباره فیلمنامه آثار پویانمایی، عنوان کرد: فیلمنامهها خوب بودند و شاید بعضی قویتر و بعضی ضعیفتر بودند اما فیلمنامه ضعیفی که به چشم بیاید وجود نداشت.
هبرت با ابراز خوشحالی از عضویت در هیأت داوران گفت: این تجربه برای من بسیار راضی کننده بود.
دهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

کد خبر: 267176
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
- چاپ

داور بخش بینالملل دهمین جشنواره پویانمایی تهران، گفت: انتظار این میزان بالای تولید انیمیشن در ایران را نداشتم و آثار ایرانی از سطح تصورم بالاتر بودند.