برنامه‌های هفته ملی کودک همراه با شور حسینی(ع) و صفای کودکی

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، هفته ملی کودک امسال(15 تا 21 مهر)را با اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان سراسر استان به یادماندنی می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هفته ملی کودک امسال (15تا 21مهر) کانون پرورش فکری استان قزوین برنامه‌هایی متنوع همراه با شور حسینی(ع) و صفای کودکی در پیش رو دارد.

برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،براساس عنوان های انتخاب شده توسط شورای برنامه‌ریزی هفته‌ ملی و روز جهانی کودک سال1396 تدارک دیده شده است.

در روز 15 مهر،با عنوان"کودک زیرچتر ایمان"، نشست "هر کودک نشانی خداست" با حضور "حسین علیجانی"مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون (ارائه دهنده شعار هفته ملی کودک امسال) در سالن نمایش مجتمع کانون پرورش فکری استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری با حضور اعضا و شاعر کانونی در مراکز سیار روستایی برنامه دیگر این روز است.

سازمان تبلیغات اسلامی با اعزام مداح به مراکز سیار کانون و دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان با همکاری در نشست استانی"هر کودک نشانی خداست"، دستگاه‌های همکار کانون در این روز هستند.

در روز 16 مهر با عنوان"کودک، در پناه خانواده"، نشست« کودک آنلاین »در مدارس، نشست تربیتی (ویِژه خانواده ها، انجمن اولیا و مربیان و اولیا تربیتی )با حضور کارشناسان و اجرای فعالیت های هنری فرهنگی و ادبی ویژه در مراکز فرهنگی و هنری کانون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان انتقال خون، پلیس فتا، اداره کل محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی برگزار می‌شود.

در 17 مهر که با عنوان" کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی" شناخته می‌شود،با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اداره کل محیط زیست و دهکده طبیعت، اردوی یک‌روزه و بازدید از اماکن تاریخی وفرهنگی استان  (تور یک‌روزه قزوین گردی در طول ایام هفته ملی کودک ) همراه با بازدید رایگان سه نفر از اعضای خانواده اعضای ثابت کانون از دهکده طبیعت اجرا می‌شود.

در روز" کودک، سلامت و ایمنی"(18مهر)، نشست مشترک مراکز فرهنگی و هنری کانون با کارشناسان اداره بهداشت و سلامت، حضور و اجرای برنامه مربیان کانون در بیمارستان قدس وعیادت از کودکان بیمارهمراه با اهدای کتاب با همکاری سازمان انتقال خون، سازمان هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس فتا برگزار می‌شود.

در روز19 مهر با عنوان"کودک و فن آوری‌های نوین"، یازدهمین سوگواره حسینی (ع) با عنوان"علم‌داران کربلا" ، نشست اموزشی کنترل و نظارت بر کودکان در فضای مجازی در مراکز فرهنگی و هنری کانون با حضور کارشناسان پلیس فتا و عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه های عمومی استان با همکاری سازمان آتش نشانی، سازمان اتوبوسرانی، سازمان هلال احمر استان، اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری، نیروی انتظامی، اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

در روز 20 مهر باعنوان" کودک، کتاب و محصولات فرهنگی" نشست تخصصی با حضور اعضای فعال ادبی کانون با عنوان «علم‌داران کربلا »در حسینیه امینی ها برگزار می ‌شود.

برگزاری نمایشگاه از آثار اعضا در مراکز فرهنگی و هنری استان و دفتراستان، برنامه دیگر کانون در این روز است. اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ارشاد اسلامی، حوزه هنری و اداره کل آموزش و پرورش دستگاه‌های همکار کانون در برنامه‌های این روز هستند.

روزهای 22 و 23 مهر به مناسبت عنوان " مفهوم کودکی" برنامه دیدار با کودکان بیمار در بیمارستان قدس، دیدار با کودکان و نوجوانان  شیرخوارگاه حلیمه همراه با اجرای برنامه هنری، برگزاری  نشست ادبی با حضور شاعر و تصویرگر کتاب باران در خیمه در مرکز ضیاباد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی اجرا می شود.

هم‌چنین در همه‌ی روزهای این هفته واحد نمایش کانون با اجرای نمایش به صورت نیم‌بها برای مدارس و مهدهای کودک درسالن نمایش مجتمع کانون پذیرای کودکان و نوجوانان سراسر استان است.

گفتنی است، براساس شعار امسال هفته ملی کودک"هرکودک، نشانی خداست" و با توجه به هم‌زمانی هفته ملی کودک امسال(15 تا 21 مهر)با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، ارتقای بینش مذهبی و فعالیت‌های دینی در برنامه های استانی و مراکز فرهنگی و هنری استان موردتوجه ویژه قرار گرفته است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =