کد خبر: 273301
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
روایت ماه در مرکز شماره سه نیشابور

هم‌زمان با ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)‌، ویژه‌برنامه «روایت ماه» در مرکز شماره سه نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ نیشابور در ایام ماه محرم و مطابق با سنوات گذشته ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای عزاداری امام‌حسین و یاران باوفایش تدارک دیده‌اند.

مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: عاشورا و قیام آقا اباعبدالله‌الحسین‌(ع) ضامن بقاء و ماندگاری دین مبین اسلام است و شناساندن ابعاد مختلف این قیام، وظیفه دشواری است که بر عهده مربیان کانون قرار گرفته است تا شور و شعور حسینی را توامان در کودکان و نوجوانان زنده کنند.

زهره اکبرآبادی گفت: به همین مناسبت و با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا، برنامه «روایت ماه» با موضوعات متنوع در مرکز شماره سه نیشابور به اجرا در آمده است. این ویژه‌برنامه شامل برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های موجود درباره قیام امام حسین(ع) و معرفی ایشان و یاران فداکارشان، معرفی کتاب ماندگار «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان و بیان روایت‌هایی درباره وقایع عاشورا و همچنین معرفی یاران امام با استفاده از مقتل‌های موجود در این کتاب و نیز برگزاری کارگاه نقاشی روی پارچه با استفاده از تصاویر این اثر در کنار برگزاری جلسات بحث آزاد با موضوع شور و شعور حسینی نام برد.

اکبرآبادی در پایان سخنان خود به اهمیت شناخت هویت دینی و اسلامی در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: وقتی کودکان ما هویت حسینی و عاشورایی کسب کنند خود را شایسته خوبی‌ها می‌دانند و در خیلی از مواقعی که در معرض ناهنجاری و خلاف قرار می‌گیرند می‌توانند خویشتن‌دار باشند و مانع آلوده شدن خود به گناه شوند و حضور در این برنامه‌های فرهنگی زمینه لازم برای کسب این تجربه و شعور دینی را برای آنان فراهم می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =