تربیت اخلاقی محور مناسب رشد در جامعه است

مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا با حضورمدیرکل، کارشناسان، کارکنان ستادی و مربیان مراکز خرم آباد دراداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ امروز دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم پرفیض زیارت عاشورا به‌ منظورترویج فرهنگ ایثار وشهادت، تبیین اهداف عالی واقعه کربلا با حضورمدیرکل، کارشناسان، کارکنان ستادی و مربیان مراکز خرم آباد در نمازخانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان درخرم آباد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی سهرابی مدرس حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) طی سخنانی به تشریح واقعه عاشورا پرداخت.

تربیت اخلاقی محور مناسب رشد در جامعه است


وی با اشاره به این نکته که یکی از رسالت های انبیا تربیت است گفت: تا پرورش و تزکیه در جامعه نباشد تعلیم درست اتفاق نمی افتد وکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وظیفه سنگینی را دراین راستا برعهده دارد.  سید هادی سهرابی اظهار داشت: با توجه به آموزه های عاشورا وآنچه دراسلام به آن تاکید شده است، تربیت اخلاقی محور مناسب رشد در جامعه است.
وی به ابعاد و عظمت نهضت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و تصریح کرد: واقعه عاشورا از منظر اجتماعی، سیاسی و... با هر نگاهی می تواند زمینه های انتقال مفاهیم تربیتی، اخلاقی و پرورشی را فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی سهرابی مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مکتب امام حسین(ع) تنها مختص به محرم نیست و مکتبی است که باید در آموزش مد نظر مربیان و معلمان قرار گیرد.  
سهرابی افزود: یکی ازدرسهای مهم کربلا گوش دادن است وگوش دادن به قرآن سبب تغییر در نگرش انسان می شود و شنیدن به عنوان یک موئلفه تربیتی باید به آن توجه شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقه عفاف و حجاب تقدیر شد.

تربیت اخلاقی محور مناسب رشد در جامعه است

تربیت اخلاقی محور مناسب رشد در جامعه است


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =