به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، عباسعلیدانافردرمراسم بهرهبرداری و آغازبه کارششمین مرکزعرضه وفروش محصولاتفرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اظهار داشت: یکی ازمهمترین واساسیترین جهتگیریهای کانون درسند چشم اندازده ساله، ایناست که کودکان و نوجوانان بیشتری درسطح استان تحت پوشش قرارگیرند.
وی بیان کرد: ما همهی تلاش خود را برای فراگیرشدن برنامههای کانون به کارگرفتهایم و معتقدیم باید به سمتی برویم تا کودکان و نوجوانان سطح استان به سمت کانون بیایند و ازخدمات متنوع ومتعدد این مراکز بهرهمند شوند.
دانافرتاکید کرد: باید با استفاده ازفضاهای خالی وظرفیتهای موجود، فعالیتهای کارگاهی دربین کودکان و نوجوانان را افزایش دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش زبانخارجی یکی ازفعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار زبانآموز داریم و در تلاش برای فراگیرترشدن آموزشهای این بخش و افزایش تعداد زبانآموزان هستیم.
وی با اشاره به اینکه یکی ازراههای معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معرفی دستاوردهای کانون است، افزود: هر سال نمایشگاههایی از آثار و فعالیتهای اعضا و مربیان برپا میشود که این نمایشگاهها محل عرضه و نمایش محصولات کانون هستند.
مدیرکل کانون استان، ازراههای دیگرارتباط بچهها با کانون و گسترشمخاطبان، به فعالیت مراکزثابتفرهنگیهنری،کتابخانههایسیارروستاییوپستی، طرحکانونمدرسه که هفتهای دومدرسه با حضوردرمراکزفرهنگیهنری به فعالیت میپردازند، کانوننمایش و نمایشفیلمهای کانون، و نیز حضورتریلی نمایش سیار در سراسر کشور، اشاره کرد.
دانافر، توسعه فروشگاههای محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز یکی دیگر از راههای برقراری ارتباط با مخاطبان و فراگیرترشدن برنامههای کانون دانست.
وی، فروشآنلاین، فروشسیار، اشتراکگیری خانوادهها و ... را نیز از دیگر راههای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان کانون برشمرد و افزود: این روشها باید دنبال شود و به تدریج توسعه یابد تا بخش اعظمی از جامعه کودک و نوجوان بتوانند از خدمات این مراکز بهرهمند شوند.