به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیارضیائی طی این نشست که به منظور ترسیم چشمانداز برنامهها و همچنین ایجاد هماهنگی افزونتر در جهت پیشبرد سیاستهای استانی صورتگرفت، به اهداف و اولویتهای کانون استان پرداخت و برنامهمحوری را اساس فعالیتهای این مجموعهی فرهنگی ارزیابیکرد.
وی همچنین همدلی و همافزایی را لازمهی تحقق برنامهها دانست و با تاکید براین موضوع که توانمندیهای همکاران و دستیابی به موفقیت، ما را از همکاری با دیگر دستگاههای اجرایی بینیاز نمیکند، بر ضرورت بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای کشوری و استانی تاکیدکرد.
اشاره به چشمانداز برنامههای پنجساله کانون ویادآورشدن ضرورت همگامسازی فعالیتهای کانون استان با این برنامهها، از دیگر محورهای سخنان ضیائی در این نشست بود و وی درعین حال از اهمیت برنامهریزی یکساله براساس این سند چشمانداز سخنگفت.
مدیرکل کانون گیلان در همین حال لایههای مختلف مخاطبان این نهاد فرهنگی را یادآورشد و با تبیین این موضوع که برنامهریزی برای افزایش ۳۵ درصدی مخاطبان درطول ۵ سال، نیازمند جذب حداکثری و تلاش افزونتر است، گفت: پایدارسازی اعضا و همراهسازی خانوادهها از جایگاه ویژهای برخوردار است و در این میان برنامهریزی فعالیتها براساس علاقهمندی اعضای دختر و پسر نیز می بایست مد نظرقرارگیرد.
اجرای موفق فعالیتهای مناسبتی و همچنین درخشش مربیان و اعضای کانون درجشنوارههای مختلف ازدیگر موضوعهای مورد توجه اسفندیار ضیائی محسوبمی شد و مدیرکل این مجموعهی فرهنگی ضمن قدردانی از تلاشهای تمامی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری بر ضرورت ادامهیافتن موفقیتها تاکیدکرد.
سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان نیز طی این نشست به ارایهی گزارشی از فعالیتهای هفتهی کتاب و کتابخوانی در دو سطح استانی و مراکز فرهنگی هنری پرداخت و با ارزشمند توصیفکردن این برنامهها گفت: فعالیتهای هدفمند کانون در این زمینه نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ مطالعه ایفاکرده است.
آمنه جاوید طبعپسند درعین حال به مقایسهی کودکان دیروز و امروز پرداخت و با بیاناینکه علاقهمندسازی کودکان و نوجوانان به کتاب، نیازمند تنوعبخشی و جذابسازی فعالیتهای این حوزه است، تصریحکرد: برای نهادینهسازی فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان لازم است «خواندن را ازخودمان آغازکنیم.»
بنابراین گزارش، درادامه این نشست حاضران به ارایهی گزارشی از روند پیگیری مصوبات جلسه گذشته، چگونگی اجرای برنامههای هفتهی کتاب و هم چنین برگزاری جشنواره قصهگویی پرداختند.
بررسی شیوهنامه هفتهی پژوهش ازدیگر بخشهای این نشست بود و در این میان شیوهنامه «سفرکتاب» و خواستههای همکاران مراکز فرهنگی هنری مورد توجه ویژه قرارگرفت.