نمایشگاه هنرهای بومی سنتی در کانون کرمان برپا می‌شود

نخستین نمایشگاه هنرهای بومی سنتی استان کرمان در مرکز آفرینش‌های هنری کانون کرمان برپا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مهین شهمرادزاده کارشناس مسوول مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان هدف از برپایی آین نمایشگاه را آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با هنرهای بومی و سنتی کرمان و احیای این هنرها در بین نسل جدید عنوان کرد.

شهمرادزاده با اشاره به پهناور بودن استان کرمان افزود: هر منطقه از این استان دارای فرهنگ متفاوتی است و هنرهای بومی و دستی با توجه به فرهنگ هر منطقه در بین مردم رواج داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری همچون گلیم، عبا، قبا، فرش، گلیم شیرکی‌پیچ(خاص منطقه سیرجان) ظروف مسی، آثار زینتی ساخته شده از فیروزه شهربابک، لباس‌های محلی مناطق مختلف، عروسک لپتو و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

کارشناس مسوول مرکز آفرینش‌های هنری کانون کرمان با بیان این‌که با همکاری میراث فرهنگی استان تعدادی از آثار هنری و دستی کرمان به صورت امانی در اختیار کانون پرورش فکری قرار گرفته است، یادآور شد: آثار این نمایشگاه از مناطق  کهنوج، منوجان، سیرجان، جیرفت، شهربابک، راور و ... جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای بومی و سنتی کرمان همزمان با جشن یلدا که به همت مراکز ۶‌گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان در مجتمع کانون برگزار می‌شود، انجام و به مدت ۳ روز از  ۳۰ آذر تا ۲ دی‌ماه  در مرکز آفرینش‌های هنری برپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =