به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از معرفی پنج اثر اقدامپژوهی هشت مربی مرکز فرهنگیهنری این استان همزمان با هفتهی پژوهش خبر داد و گفت: اقدامپژوهی، فعالیتی است که منجر به تبدیل وضع موجود به وضع مطلوبتر میشود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، اقدام را محور اصلی در این نوع تحقیق عنوان و اضافه کرد: در این پژوهش مشارکتی، مربی یا مربیان، اقدام خود را با هدف بهسازی امور و اثربخش کردن آنها در کار و فعالیت خود، مورد پژوهش قرار میدهند.
جمال، با بیان اینکه اقدامپژوهی با تحقیق دانشگاهی تفاوت دارد و هدفش پی بردن به روابط پدیدهها یا به اصطلاح متغیرها نیست؛ بلکه بررسی موضوعهایی است که فرد یا افراد در محیط کار و شغل خود با آن درگیر هستند و میخواهند از راه پژوهش آن را حل کرده یا کاهش دهند، تغییر در وضعیت موجود را هدف عمده در این تحقیق دانست.
وی خاطرنشان کرد: آثار اقدامپژوهی فاطمه حافظی مسئول مرکز فرهنگیهنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان با عنوان «راهکارهای جذابیتبخشی به فعالیت معرفی کتاب»، فاطمهسادات امیرفخریان، خدیجه سلمانی و فاطمه جمالیباشی به ترتیب مسئول و مربیان مرکز فرهنگیهنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان با عنوان «راهکارهای مشارکت جمعی اعضا و مربیان در پاکیزگی و نظافت مرکز»، ملیحه آقاحسینی و فریده محمدی به ترتیب مسئول و مربی مرکز فرهنگیهنری کانون پرورش فکری بسطام با عنوان «چگونه میتوانم اعضای پسر مرکز را با سرود جذب مرکز کنم؟»، فاطمه جمالیباشی مربی فرهنگی مرکز فرهنگیهنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان با عنوان «راهکارهای آشنایی اعضا با عناصر و ارکان داستان» و نسرین قربانی مربی فرهنگی مرکز فرهنگیهنری شماره یک کانون پرورش فکری شاهرود با عنوان «راهکارهای افزایش سرانه مطالعاتی اعضای پسر مرکز»، برگزیده شناخته شد.
گفتنی است؛ میزان انطباق موضوع پژوهش با اهداف چشمانداز کانون، میزان ارتباط پژوهش با فعالیتهای کانون و قابلیت بهکارگیری در فعالیتهای خرد و کلان کانون برخی از معیارهای انتخاب و بررسی آثار پژوهشی مربیان است.