آذریزدی جایگاه کانون پرورش فکری را به عالی‌ترین شکل، ترسیم کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان گفت: آذریزدی جایگاه کانون را به عالی‌ترین شکل، ترسیم کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجولانان استان یزد، عباسعلی‌دانافر، در مراسم اختتامیه‌ی بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ی چهار کشور، ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این رویداد مهم فرهنگی کشوری، گفت: در دو روز گذشته ۲۷ قصه‌گو از پنج‌استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: در این مدت‌هفت قصه‌گو از کرمان، شش‌قصه‌گو از یزد، چهار قصه‌گو از سیستان وبلوچستان، پنج‌قصه‌گو از خراسان جنوبی و پنج قصه‌گو از استان هرمزگان قصه‌های خود را در یزد اجرا کردند، تا برگزیدگان آن‌ها به مرحله‌ی بین‌المللی این جشنواره، راه یابند.

دانافرعنوان کرد: درحالی مرحله‌ی منطقه‌ای را پشت سر گذاشتیم، که مهم‌ترین دستاورد رقابت قصه‌گویان پنج استان، حضورهزار پانصددانش‌آموز، مربی، والدین دانش‌آموزان و خانواده‌ها در این جشنواره بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، همچنین از اعزام تعدادی از قصه‌گویان به مناطق حاشیه‌ی شهر، کتاب‌خانه‌ها و مراکزدرمانی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و اظهار داشت: برگزاری دو نشست تخصصی به منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های جدید در راستای قصه و قصه‌گویی و ایجاد فضای شاد و بانشاط برای کودکان یزد، نیز از دیگراهداف و دستاوردهای برگزاری این جشنواره در استان یزد بود.

وی در این مراسم با گرامی‌داشت یاد وخاطره‌ی پیرنیک‌اندیش ادبیات کودک ونوجوان، زنده یادمهدی‌آذریزدی، خالق کتاب قصه‌های‌خوب برای‌بچه‌های‌خوب، بیان کرد: مهدی آذریزدی در یادداشت خود در سال ۸۵ به جشنواره‌ی قصه‌گویی که آن زمان نیز به میزبانی یزد برگزار شد، جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عالی‌ترین شکل ممکن، ترسیم کرد.

دانافردرپایان، ‌ متن کامل یاداداشت زنده‌یاد مهدی‌آذریزدی را برای حضاردرسالن قرائت نمود.

گفتنی‌است، بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ی چهار کشور، با حضور قصه‌گویان استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد، ۲۸ الی ۳۰ آذر۹۶، به مدت سه روز در یزد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =