تعامل کانون و آموزش و پرورش می‌تواند پایه گذار حرکتی بزرگ و تاثیرگذار شود

مدیرکل کانون استان: تعامل کانون و آموزش و پرورش می‌تواند با پایه گذاری حرکتی بزرگ و تاثیرگذار باعث دیده شدن زاویه‌های پنهان استعداد بچه‌ها شود تا مسئولان به علاقمندی بچه‌ها بیشتر احترام بگذارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، با حضور مدیران کل کانون و آموزش و پرورش استان، معاونان اداره کل آموزش و پرورش، مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق استان گردهمایی مدیران در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این گرهمایی مدیرکل کانون استان، ضمن گرامی‌داشت روز بصیرت، با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش که کانون را شریک محیط  یادگیری کودکان معرفی کرده بود، گفت: کانون با انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی سرشار از رنگ و شعر و هنر و مهارت است و به عنوان یک بازوی توانا در کنار آموزش و پرورش حضور دارد.

معصومه هادی در ادامه اجرای طرح کانون مدرسه را یکی از جلوه‌های همکاری کانون و آموزش و پرورش دانست و به حاضران گفت: این طرح در دو مرحله در مراکز فرهنگی هنری استان در حال اجراست که در مرحله‌ی نخست آن دانش آموزان با حضور در مراکز کانون و در فضایی خارج از کلاس درس، فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌دهند.

مدیرکل کانون در خصوص مرحله‌ی دوم طرح عنوان کرد: در این مرحله مربیان کانون به مدارس مراجعه می‌کنند و در کلاس‌های هنر، علوم، انشا و... مطالب درسی را با آمیزه‌ای از هنر به دانش آموزان آموزش می‌دهند.

همراهی معلمان با دانش آموزان در مراکز کانون و فراگیری شیوه‌های تازه‌ای از آموزش از جمله پیامدهای مثبت این طرح بود که مدیرکل کانون معتقد بود باعث افزایش خلاقیت در معلمان می‌شود و آنان شیوه‌های گوناگونی برای آموزش به بچه‌ها در اختیار خواهند داشت.

هادی در خصوص دیگر پیامد این طرح به " معرفی گسترده‌ی کانون به مخاطبان " اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانش آموزان پس از حضور در مراکز، در کانون عضو شده‌اند و از فعالیت‌های کانون بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون سپس " هنر " را ابزاری قوی معرفی کرد که سبب عمیقتر شدن یادگیری می‌شود و در این مورد خاطرنشان کرد: " هنر " از یک سو انسان را به کسب تجربه‌های جدید وا می‌دارد و از سوی دیگر هنرمند مفاهیمی را که در ذهن دارد با دیگران به اشتراک می‌گذارد و مطالب جدید را جایگزین آن خواهد کرد که این پویایی به عمیق‌تر شدن یادگیری کمک می‌کند.

هادی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود افزود: در دنیای پرشتاب امروز، کودکان و نوجوانان فشارهای فراوانی را، در موقعیت‌های گوناگون، تجربه می‌کنند و " هنر " با آرامش بخشیدن به آنان می‌تواند منجر به پرورش کودکانی خلاق، پر نشاط، سالم، پویا، کنجکاو و پرسشگر شود که مربیان هنرمند کانون بهره‌ی فراوانی از این ابزار قدرتمند در انجام فعالیت با اعضا می‌برند.

مدیرکل کانون هم‌چنین با اشاره به پیشینه‌ی قوی کانون در امر گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، از " پرورش تخیل " به عنوان یکی از فعالیت‌های جدی کانون، که مغز را به تکاپو وا می‌دارد،  نام برد و در خصوص آن گفت: نداشتن رویا در دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند تاثیر زیانباری بر آینده‌ی آنان بگذارد زیرا کودکی که در مورد آینده‌ی خود تخیل نداشته باشد برای ساختن و رسیدن به آن تلاش و مهارت آموزی نمی‌کند.

وی با اشاره به موفقیت‌های ملی و بین المللی اعضای کانون، آن را نمونه‌ای از توانایی‌هایی کودکان و نوجوانان استان دانست که در سایه‌ی پرورش صحیح و تلاش خود اعضا به دست آمده است.

مدیرکل کانون در پایان اظهار امیدواری کرد: تعامل کانون و آموزش و پرورش بتواند با پایه گذاری حرکتی بزرگ و تاثیرگذار باعث دیده شدن زاویه‌های پنهان استعداد بچه‌ها شود تا مسئولان به علاقمندی بچه‌ها بیشتر احترام بگذارند و در برنامه ریزی‌ها به آن توجه داشته باشند.

قابل ذکر است در بخشی از این گردهمایی، نماهنگی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری برای حاضران پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =