کد خبر: 276286
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
مربی نارنجی‌پوش

هم‌زمان با ورود دانش‌آموزان به نیم‌سال دوم تحصیلی ، مربی کتابخانه سیار شهری شماره ۱کانون مشهد با پوشش نارنجی در جمع دانش‌آموزان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی از اواخر دی‌ماه ۹۶ محسن ساجدی‌فر مربی کتابخانه سیار شهری شماره۱ کانون مشهد به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل و حرفه‌های گوناگون و نیز ضرورت احترام به مشاغل سطوح پایین، ‌ ویژه برنامه‌ای در مدارس تحت پوشش خود اجرا کرد.

ساجدی‌فر در این‌باره گفت: متاسفانه در مناطق حاشیه شهر، بیان شغل پدر و مادر برای دانش‌آموزان دشوار است و گاهی مشاهده شده کودکان و بالاخص نوجوانان از حضور والدین در مدرسه و مشخص شدن جایگاه شغلی آنان واهمه دارند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس آنان می‌شود.

او در ادامه افزود: باید تلاش کنیم در همین سنین پایه به کودکان‌مان بیاموزیم جامعه به همه شغل‌ها نیاز دارد و باید او درک کند هر شغلی در جامعه، مشکلی از مشکلات ما را حل می‌کند و هیچ شغلی بهتر یا بدتر از شغل دیگر نیست.

ساجدی‌فر ضمن تشکر از همراهی مدیران آموزش و پرورش به شیوه کار اشاره کرد و گفت: با هماهنگی و ایجاد یک بستر مناسب تصمیم گرفتم در کلاس‌های درس با لباس پاکبانان به عنوان نماینده تمامی اقشار کم‌درآمد حاضر شوم و با معرفی این شغل شریف تلنگری بر افکار غلط برخی از کودکان و نوجوانان بزنم.

مربی نارنجی‌پوش کانون در پایان گفت: دانش‌آموزان پس از این برنامه باور خواهند داشت هر انسانی با هر جایگاه شغلی و فارغ از جنس، مذهب، رنگ و نژاد شایسته احترام است و همه شغل‌ها شریف و مورد نیاز جامعه می‌باشد.

گفتنی است؛ این طرح در کلیه مدارس تحت پوشش کتابخانه سیار شماره۱ کانون مشهد اجرا خواهد شد و حدود ۷۰۰ عضو فعال در مقطع متوسطه اول و دوم و بالغ بر پنج‌هزار عضو غیرفعال در ۱۷ مدرسه حاشیه شهر مشهد با فعالیت معرفی مشاغل کانون آشنا می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =