آشیانه‌سازی کودکان برای پرندگان بی آشیان

مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری بندر کیاشهر، آشیانه‌های دست‌سازشان را به پرندگان بی‌آشیان تقدیم‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، هم‌زمان با فصل تابستان و  افزایش دما در شهرهای استان، فعالیت‌های زیست‌محیطی کانون رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و لانه‌های دست‌ساز مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری بندرکیاشهر، سایه‌گستر زندگی پرندگان شد.

طی اجرای این فعالیت زیست‌محیطی که با همراهی بیش از ۳۰ عضو کودک و نوجوان کانون صورت‌گرفت، مربیان مرکز فرهنگی هنری کیاشهر به روخوانی کتاب «رازجنگل» و  معرفی‌کتاب «لانه‌ سازها» برای  مخاطبان پرداختند و تفاوت آشیانه‌های حیوانات و  اهمیت لانه‌سازی پرندگان را برای اعضا تشریح‌کردند.

مربیان درعین حال دخالت‌های انسان در طبیعت و تولید آلاینده‌های صنعتی از سوی کارخانه‌ها را مورد توجه قراردادند  و تغییرات جوی  وهم‌چنین افزایش دمای کره زمین را ناشی از دست‌برد انسان در طبیعت دانستند.

ورود پسماند و مواد پلاستیکی به طبیعت و آسیب‌های این مواد به موجودات زنده از دیگر مواردی بود که مربیان کانون به آن اشاره داشتند و در همین حال با یادآورشدن اهمیت بازیافت مواد، به برپایی کارگاه آموزش ساخت لانه‌های پرندگان با بهره‌گیری از دورریختنی‌ها اقدام‌کردند.

جانمایی لانه‌های دست‌ساز مربیان و اعضا در فضای سبز مرکز فرهنگی هنری بندرکیاشهر و اعلام همراهی همیشگی با محیط‌زیست، بخش‌پایانی این فعالیت‌زیست محیطی بود که  دهم تیرماه سال جاری صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =