شناسایی خلاقیت کودکان نتیجه ارتباط موثر کانون و مدرسه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ارتباط موثر مدرسه و کانون را در مسیر یک برنامه‌ریزی هدفمند، زمینه‌ای برای اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی، ادبی، اسلامی و هنری و کمک به شکوفایی خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلمیانی احمدی در گردهمایی مشترک روسای آموزش و پرورش و ادارات با اشاره به بندها و راهکارهای متعدد در  سند تحول بنیادین نظام آموزش وپرورش درتقویت همکاری مدرسه با مرکزهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری  افزود: در راستای نهادینه شدن این مهم مدرسه و کانون باید ارتباط  موثر و تنگاتنگی داشته باشند.

وی تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی همه جانبه کشور و ابزار جذب برای ارتقا سرمایه انسانی برشمرد و افزود: این مهم مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگی علمی، اجتماعی و سیاسی  اعتقادی و اخلاق در عرصه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در این رابطه ابراز داشت: در سند تحول بنیادین نظام آموزش وپرورش بر این مساله تاکید شده اما برای پیاده‌سازی آن به زیرساخت‌هایی نیاز داریم که مهم‌ترین آن تلفیق آموزش با هنر و بازی است.

سلیمانی با اشاره به بند 5 سند تحول در خصوص تامین و گسترش عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب نیز گفت: کانون نقش بسیار اساسی و کلیدی در این زمینه دارد. و از آن‌جایی که در ساختن جامعه فردا همه بچه‌ها نقش دارند و حق دارند از شرایط یکسانی برخوردار گردندکانون استان هرمزگان با مناسب سازی کانون شماره 3 بندرعباس در آذر ماه سال 95 نخستین مرکز فراگیر استان را راه‌اندازی کرد.

وی افتتاح این مرکز را ترویج مفهوم فراگیری دانست که مطابق آن همه کودکان ونوجوانان فرصت خواهند یافت تا در تمامی برنامه‌ها و عرصه‌ها مشارکت و تعامل داشته باشند.

این مسوول از کانون پرورش فکری کودکان به عنوان دستگاه مکمل آموزش و پرورش  نام برد و ادامه داد: اگر هدف تعلیم و تربیت کسب مهارت ها باشد باید با همکاری هم دانش آموزانی تربیت کنیم که فکر کردن را یاد گرفته باشند.

وی رویکرد اصلی کانون را ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و بیان داشت: این مجموعه با ابزار فعالیت های فرهنگی، هنری وادبی به پرورش اندیشه و کشف استعدادهای مخاطبان کودک ونوجوان می پردازد تا شاهد افرادی صاحبنظر و متفکر درحوزه های هنر و ادبیات و فرهنگ باشد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان، در راستای تجربه‌های فردی دانش آموزان و عینی‌تر کردن محتوای آموزش های درسی نیز مرکز تخصصی علوم  کانون بندرعباس و مرکز تخصصی سفال کانون هرمزگان جایگاه علمی خوبی دارد.

سلیمانی در این رابطه بیان داشت: مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان ابتدا با کاربری مرکز فرهنگی و هنری کانون در سال 89 افتتاح و در اسفندماه  95با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان استان به وجود یک مرکز تخصصی علوم متناسب سازی و راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش شامل زیست بوم‌ های جانوری، اکوسیستم‌ های دریایی، آکواریوم ماهیان، صدف‌ها و آب سنگ های مرجانی و بخش حشرات است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان، گام دوم مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری در 2 بخش فیزیک و رصد خانه علوم نیز اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افتتاح شد.

وی بیان داشت: افتتاح بخش فیزیک با هدف بررسی و تحلیل طبیعت آماده بهره‌ برداری برای کودکان و نوجوانان استان است و عمده فعالیت‌های بخش فیزیک معطوف به تشریح آزمایش ‌های مهم  مباحث فیزیک و برگزاری دوره‌های علمی آموزشی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =