به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این پودمان آموزشی ۲۰ ساعته که با حضور مربیان مسوول ۳۱ مرکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان صورتگرفت، حاضران با تعاریف و اهداف گزارشنویسی و اهمیت جلب نظر مخاطب در سایه ارایهی درست و اصولی گزارش آشناشدند.
آموزش مراحل چهارگانه گزارشنویسی، آراستن و جذابسازی موضوعهای مطرحشده و هم چنین ارایهی جدول و نمودارها برای فهم بهتر مخاطب، دیگر مباحثی بود که از سوی مدرسان این پودمان آموزشی مورد توجه قرارگرفت.
برهمین اساس، نورانا پیرو نذیری و فریبا دلسوز، از مدرسان این پودمان آموزشی، اهمیت بند (پاراگراف) را به فراگیران یادآورشدند و با بیان اینکه هر بند میتواند طرحکننده یک ایده باشد، بر لزوم توجه به این نکته تاکیدکردند.
میهمانان برنامه همچنین سادهنویسی، پرهیز از مبالغه و بهرهگیری از واژههای نامانوس را مهم توصیفکردند و نشانهگذاری و بهکارگیری درست و بجای آن در متن گزارش را بسترساز درک مطلوب مخاطب از مطالب ارایهشده دانستند.
آشنایی افزونتر مربیان مسوول مراکز کانون با انواع و شکل ارایهی گزارشها و درعینحال، بررسی نقاط ضعف و قوت گزارشهای مکتوب و شفاهی، از دیگر اهداف مدرسان این پودمان آموزشی بود و آنان همچنین ضمن طبقهبندی انواع گزارشها، به کاربردهای مختلف آن اشارهکردند.
ارایه گزارش از سوی شرکتکنندگان و همچنین، پاسخگویی مدرسان به پرسشهای حاضران، ازدیگر فعالیتهای صورتگرفته در این پودمان آموزشی بود که روزهای ۵ و ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.
گفتنی است، کتابهای«گزارشنویسی و آیین نگارش» تالیف مهدی ماحوزی، «برسمند سخن» اثر نادر وزینپور و «نگارش برای مدیران و تصمیمگیرندگان» اثر ماریا باو از جمله منابع مورد استفاده در این پودمان آموزشی به شمار میرفت.