به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در این جلسه زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با معرفی کانون و فعالیتها گفت: کانون بیش از 50 سال پیش با هدف نخبهپروری و افزایش سطح مهارتهای زندگی در بین کودکان و نوجوانان بر اساس سیاستهای ابلاغی، فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته با تکیه بر برنامههای راهبردی و سند چشمانداز، فعالیتهای فرهنگی، هنری وادبی را با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برای مخاطب اجرا کند.
افتخاری اضافه کرد: کانون فارس با دارا بودن 42 مرکز فرهنگی هنری ثابت، 9 کتابخانه سیار روستایی و 5 کتابخانه پستی، مأموریتهای عام و خاصی را برای کودکان و نوجوانان به انجام میرساند. کودکان و نوجوانان در فضای غیررسمی کانون با آموزشهای غیرمستقیم و با میل و اراده خود حاضر میشوند و با پرورش استعدادهایشان در مسابقات ملی و بینالمللی میدرخشند.
مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: اولین گروههای سنی تخصصی را کانون به جامعه معرفی کرده و با تولید محتوا، انتشار کتب و تولید محصولات و سرگرمیهای سازنده، سعی در آمادهسازی بسترهای مناسب رشد کودک ونوجوان داشته و دارد.
او برنامههایکانون را فرایندمحور عنوان کرد و جذب و نگهداشت اعضا را از وظایف کانون دانست.
مریم ابراهیمیمنش،کارشناس پژوهش و آیندهنگری و نسرین حامی، کارشناس آمارهای ثبتی نیز از سازمان مدیریت و برنامهریزی استان فارس میهمان این جلسه بودند و انتظارات استان از کانون بر اساس قوانین سازمان اداری و استخدامی کشور را بیان کردند.
ابراهیمیمنش هدف از ارزیابی دستگاهها را ارائه عملکرد دانست و گفت : ارزیابی وسیله و ابزاری است برای شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاههای اجرایی تا با چشمانداز روشن، برنامهریزی مطلوب را برای ارائه حداکثری خدمات به جامعه مخاطب فراهم کنند.
در این جلسه، فعالییتهای ویژه کانون فارس بیان شد و شاخصهای ارزیابی عمومی و اختصاصی دستگاهها، آشنایی با آیین نامه کارگروه ارزیابی، وظایف اعضا و بررسی و تبیین وضعیت کانون استان در ارزیابی سال 97 بازبینی و نقاط قوت و ضعف در ارزیابی استانی شناسایی شد.