به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان البرز، مفاهیم کلی ارتباط و فرآیند آن، مدلهای مختلف ارتباطی، انواع ارتباطات (کلامی و غیر کلامی)، مفهوم و ویژگیهای ارتباط اثر بخش و اثرات آن در رشد شخصیت کودکان ونوجوانان، شناخت ویژگیهای کودک ونوجوان در دورههای مختلف سنی به ویژه دوران بلوغ، زمینههای لازم برای برقراری ارتباط با کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاقهمندی به کودکان ونوجوانان و فنون و شیوههای برقراری و حفط ارتباط با آنان، مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان از جمله گوش کردن موثر، همدلی، درک و پذیرش احساسات و... ، موانع برقراری ارتباط اثر بخش ( بررسی الگوهای ناکارآمد ارتباطی) و تمرین راهکارهای عملی ارتباط اثر بخش، محتوایی است که در این دوره دو روزه به فراگیران این دوره که مربیان مسوول و مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، منتقل خواهد شد .
محبوبه اسپیدکار، مشاور، روانشناس و مدرس دانشگاه که نویسنده و پژوهشگر آثار متعددی در حوزه کودک و نوجوان است، تدریس این دوره آموزشی را بر عهده دارد.
وی قریب ۲۰ سال سابقه فعالیت رسمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد و طراح و مجری طرح ملی ((گام به گام تا اندیشه))، روشی برای پرورش تفکر فلسفی در مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح کشور و عضو شورای برنامه ریزی و تالیف کتاب درسی تفکر و سبک زندگی( وزارت آموزش و پرورش) است.
لازم به توضیح است بهناز علیشیری، کارشناس مسوول اجرایی دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت، مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز، فرانک فروزانفر، کارشناس آموزش و پژوهش و جمعی از مسوولان و مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در این دوره که روزهای یکم و دوم بهمن ماه ۱۳۹۸ در مرکز مجتمع آفرینشهای فرهنگی، هنری کانون البرز، برگزار میشود، حضور دارند.