کد خبر: 296546
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
بازدید 249
پیام مدیرکل کانون استان اردبیل به مناسبت روز جهانی کتاب کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در پیامی ۲ آوریل برابر با ۱۴ فروردین‌ماه که به‌افتخار زادروز هانس کریستین اندرسن نویسنده داستان‌های کودکان به نام روز جهانی کتاب کودک"International Children’s Book Day" نام‌گذاری شده، تبریک گفته و خاطرنشان کرد: روز جهانی کتاب کودک سال‌هاست در ایران به رسمیت شناخته‌شده‌ و برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اشاره به شعار امسال روز جهانی کتاب کودک با عنوان «گرسنه‌ی واژه‌ها» و شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: ایران ازجمله کشورهایی است که در معرض بیماری همه‌گیر کرونا ویروس قرار دارد و ارتباط مربیان و مراکز فرهنگی هنری کانون با کودکان و نوجوانان مستقیم و رودررو نیست و برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی این امکان را از طریق «پیک امید مجازی» فراهم کرده است که در همه‌جا به فعالیت‌ها و کتاب‌هایی با معیارهای هنری و ادبی بالا دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به انتشار تخصصی‌ترین و مفیدترین کتب کودک و نوجوان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: کانون گسترده‌ترین و تخصصی‌ترین شبکه کتاب کودک و نوجوان را در کشور دارا است و در بیش از هزار مرکز ثابت، سیار و پستی، امکانات فرهنگی هنری ویژه و سودمندی برای این نسل تدارک دیده است.

به گفته‌ی احدزاده، در سی‌وچهار مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون استان اردبیل توسعه فعالیت‌های کتاب‌خوانی ادامه دارد و نویسندگان این حوزه در استان را نیز شناسایی نموده و خوشبختانه در این میان هفت عضو کودک و نوجوان تاکنون موفق به انتشار کتاب شده‌اند.

رییس کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک در استان خاطرنشان کرد: به جمله‌ای از کتاب مداد جادویی از انتشارات نگاران استناد کنیم که؛ «یک کودک، یک مربی، یک کتاب و یک‌قلم می‌تواند دنیا را تغییر دهد».

او بابیان اینکه همگان در قبال این نسل مسئولیم و کنوانسیون حقوق کودک نیز چنین تأکیدی دارد و باید بسترهایی رشدی این نسل از هر حیث فراهم آید، افزود: نهادهای آموزشی و پرورشی هم که متولی رشد خلاقیت و شکوفاسازی توانمندی‌ها و مهارت‌های موردنیاز برای زندگی در عصر پر چالش امروزی است، باید تلاش کنند تا مهارت‌آموزی در چهار حوزه؛ دانستن، عمل کردن، زندگی کردن و باهم زندگی کردن منجر به تغییرات بنیادی در این حوزه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =