به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، افتخاری مقدم که سابقه تدریس تئوری موسیقی در آموزشگاههای مختلف را دارد، ضمن بیان این جمله به ضرورت آشنایی با زبان برای انتقال مفاهیم اشاره کرده و گفت همانگونه که برای نوشتن فارسی و بیان مفهوم خود در قالب کلمات باید الفبای زبان مادری خود را بیاموزیم برای درک درست از موسیقی نیز باید الفبای این هنر را بلد باشیم.
این هنرمند در ادامه به توضیح و نقش «خطوط حامل» در نت نویسی و نت خوانی پرداخته و در خصوص هفت نت موسیقی و جایگاه قرار گرفتن آنها نسبت به خطوط حامل و چگونگی استفاده از خطوط اضافه توضیحاتی را به همراه رسم شکل ارایه داد.
آشنایی مقدماتی با سه شیوه نتخوانی و توضیح کامل «کلید سل» و آموزش تکنیک یادگیری نتها با استفاده از انگشتان از دیگر مواردی بود که این مدرس که سالهاست به نوازندگی پیانو مشغول است و در ساخت آلبوم و اجرای موسیقی در گروههای مختلف شرکت داشته است به آنها اشاره کرد.
وی در پایان نشست از اعضای انجمن خواست که به شکل دقیق با استفاده از فیلمهای ارسالی در جهت شناخت دقیق نتها تمرینات روزانهای را انجام دهند .
گفتنی است انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز مانند دیگر انجمنها فعالیت خود را از بدو شروع فعالیت انجمنها در کانون آغاز کرده و تا کنون فعالیتهای مختلفی را به صورت مستمر برای نوجوانان و اعضای ارشد به منظور جذب و پایدار سازی اعضا و به صورت مجازی برگزار میکند .
لازم به توضیح است در دومین نشست مجازی انجمن که روز چهارشنبه اول بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شد مدیرکل، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز، نماینده انجمن سرود نوجوان و جمعی از اعضا و مربیان علاقهمند به این هنر حضور داشتند.
همچنین آذر مشهدی کارشناس هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز میهمان این نشست بود .