به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در این دوره آموزشی دو روزه که طی روزهای سه شنبه ۱۴بهمن و پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد، مربی مسئولان مراکز ثابت کانون سراسر استان حضور داشتند.
قاسمی پویا در این وبینار آموزشی گفت: شرایط کرونایی موجود، ورود به عرصه ارتباط از طریق فضای مجازی را تحمیل کرده است و چاره ای جز افزایش مهارت و تسلط بر این فضا وجود ندارد.
وی افزود: از اساسی ترین تفاوت های پژوهش درعمل، شیوه جمع آوری اطلاعات، روش آموزش و ارزشیابی متفاوت است و این مراحل در حال حاضر از طریق ارسال پرسشنامه و بررسی اسناد و مدارک و اطلاعات بدست آمده از دیگر پژوهش ها امکان پذیر است و سوالات پرسشنامه می بایست در جهت توصیف وضعیت موجود باشد.
وی در تبیین تفاوت پژوهش دانشگاهی و اقدام پژوهی گفت: پژوهش مربیان، از نوع پژوهش درعمل است که از سال ۷۶ تاکنون در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است.
وی گفت: مربیان پژوهشگر می بایست سطح کیفی مطالعات را با طبقه بندی و تحلیل درست داده ها افزایش دهند، تا با تحلیل درست وضع موجود به راه حل مسئله دست پیدا کنند.
چگونگی طرح مسئله، شناسائی مشکل، طرح فرضیه و هدف و روش تحقیق در اقدام پژوهشی از دیگر مباحث مطرح شده در این دوره آموزشی مجازی بود.